Cia: Åh, trist att behöva vänta på hantverkare. Blä. Hoppas att det reder sig.
Trots, ja. Jag har ett litet charmtroll här hemma som har börjat med att nypas och bitas när man inte gör som han vill, typ att pappa byter blöja fast man vill att mamma ska göra det, när man borstar tänderna, när mamma tycker att man ska hålla handen för att man håller på att trilla ner på ett järnvägsspår och man kan gå balansgång själv på de vingliga stenarna.. Suck. Jag blir matt, men det är bara att vara så konsekvent som det går. Han fattar ju att det inte är Ok, men han blir så frustrerad och jag blir matt.
Börjar jobba igen på måndag, känns ok. Har lite ångest inför detta med att berätta för chefen att jag är gravid, han är inte precis den som jublar av glädje inför det svenska systemet med föräldraledighet o liknande (Han är från Australien). Hade tänkt vänta till efter hjärtljuden, men min kollega har redan listat ut hur det står till och jo, ja, den där förbenade magen går nog inte att förklara bort med semestermat. Min projektchef, som jag jobbar mest tillsammans med, har nog också räknat ut det, jag hade med mig mackor till fikat förra veckan, dricker inget kaffe, knaprade mandlar som besatt ett par dagar (var tvungen att göra nåt för att inte må illa hela tiden), men han lär inte fråga i första taget.