Inlägg från: Rönnbär |Visa alla inlägg
  • Rönnbär

Växjöbabesen ;-)

så....skickat.......spännande att se vad hon svarar................

Barn sover inte - de ligger på LADDNING!!
  • Rönnbär

Mamma Cia....följade fick jag till svar av Blå Myran

Det går aldeleds utmärkt att ge. Mjölksyran kommer ej ifrån mjölk. Nutra LGG innehåller mjölksyrabakterier eftersom det antas hjälpa mot allergier och vara allmänt bra mot en irriterad mage.

Och ja jag har nog alltid varit det......har den långsamma tysta varianten som ger förstoppning och gaser och smärtor som kan komma upp  till två dygn senare.....aningens svårdiagnostiserad..............den kom alltid "kaninpluttar" på toaletten när jag var liten och hade nästan konstant ont i magen  

Kom på att det kunde vara mjölken när jag i vuxen ålder knappt fått i mig nån mjölk för att sen äta varm kanelbulle och kall mjölk.....då började jag och läkare testa och utesluta.........

Och som om detta inte skulle räcka så har min man Celiaki    Inget problem för oss dock....och vära vänner har lärt sig

Sonen verkar än så länge dock inte ha några problem alls......peppar..peppar     

• Rönnbär

Sitter och pustar åt värmen i Skåne......graviditet och värme funkar inte för mig .......

elva dagar kvar till kontraktsskrivning   ska bli så skönt när man är flyttad o klar

• Rönnbär

Mamma Cia......skönt att det i alla fall visade sig i provtagning......min variant kan de ej testa med blodprov än......bara prova med kosten.......

Hoppas att de växer ifrån det.........var har den stackars lille haft för symptom då????

Vi har kört helt mjölkfritt i omgångar på Alex men det har förmodligen alltid varit fyrkylningarna som varit dumma.....de andra gångerna har tarmbakterierna återhämtat sig själva men nu fick har två ordentliga omgångar med en veckas mellanrum så då blev det ordentligt sputtibangbang........

• Rönnbär

Här i skåne packar vi för fullt.....BLIR VÄXJÖBOR PÅ TISDAG .....
    Och så kom jag in på ssk också....så skönt......nu ska det "bara" flyttas, inskolas på dagis, skriva in sig på AF i två veckor, söka CSN och så drar det hela igång den 1 sept.......PUST!!
    Ska bli skönt att få vara vuxen igen och göra saker för sin egen skull

• Rönnbär
     GLAD SOMMAR ALLA

Kommer inte att ha igång datorn på ett tag för det är flytt
  • Rönnbär

Så där ja....nu är man Växjöbo igen!. Känns toppen!

Har varit och bada i Araby några ggr nu...skönt med promenadavstånd

Förresten.....när jag var liten vet jag att det var absolut förbjudet att springa på bryggor.....men nu verkar det vara fullt tillåtet...........har det andrats eller är jag bara lite överkänslig för att ingen ska springa omkull Alex på vägen??

• Rönnbär

Ganska så.....lite kartonger kvar och tavlor att sätta upp och en av grindarna i trappan(vi har haft flyttkartonger för men han är stark den lille rackaren .
    Lungt o skönt på gatan och alla grannar verkar vara trevliga....

Det roligast hittills är att nästan alla i mit gamlagamlagamla stallgäng, de man hängde med på mellan och högstadiet, har flyttat tillbaka efter att ha varit spridda över världen till just Hovshaga och de har redan varit ute i stallet och hört sig för om att kunna börja rida där i samma grupp.......snacka om att jag hänger på när kropper är redo igen!!!!!

Har ju gått förbi hagarna där ute och så får man se Lilla My, Carlsson och Krabat igen.....mina gamla hästkompisar ....nostalgitripp!!!!

• Rönnbär
    Gucci1 skrev 2008-07-28 21:32:20 följande:
    Rönnbär: Hihi de hästarna har jag också ridit. Krabban har jag tom tävlat i dressyr. Har du gått på Gustavslund/Norregård? Kan ju hända att jag vet vem du är. Kom precis hem från stallet, tog ett dressyrpass på banan. Så härligt! På söndag blir det träning med "nya" hästen, ska bli kul att se vad min tränar säger om henne.
    Gick på Arabyskolan........tror jag är lite äldre än dig

Kallas han Krabban nu....?(stackarn )

Det var faktiskt jag som döpte honom en gång i tiden.....han hette ju Schazam när han kom........men att stå och säga det i ridhuset var lite för mycket tungvrickning Nä Bingos Krabat fick det bli....

Han o Calle är så söta där de står huvud-svans och viftar flugor....är som ler o långhalm
    Calle är f ö orsaken till min ryggskada.....var lite busig när han var 4-5
    Mysan verkar lite stelare i gången men annars fräch.........Alex fick mata henne  med gräs.........hon är en pärla hon....fast på min tid var hon en liten hoppjerka......drog gärna till med en superbrall vid avslutande skritt på lång tygel...och så var hon ju med i allsvenskalaget div B hopp också.......
  • Rönnbär
    Mamma Cia skrev 2008-07-28 23:40:06 följande:
    Rönnbär -- Hur gammal e du då ?
    29.....med 7 +
  • Rönnbär

Hej igen.....Här är det full rulle på inskolningen på dagis. Alex trivs och vi tycker fröknarna är bra! Sitter och väljer ut kort nu som han ska ha på sin klädplats samtidigt som jag söker studentlitteratur........pust....mycket att få ihop nu....fester och födelsedagar och målning i huset och...och...och...och....
    UL i måndag gick bra...hopp och dubbelskutt i magen

Vet ni några bra second-hand barnaffärer??? Ska ju leva på en lön och studiebidrag ett tag nu.........inomst 3000 i månaden för mig....inte så fett inte......men det ska nog gå

Tjingeling så länge!

• Rönnbär

Little.....JAPP!!
    Men bara med roliga positiva saker....det är sååååå skönt....
    Pratade med en tjej jag fått kontakt med idag via min svägerska. Tjejen ska gå sista terminen på ssk nu och jag får låna alla hennes böcker!!! JIPPIE liksom Snacka om lyft i ekonomin!!
    Hon är som jag inne på sitt andra "riktiga" yrke i livet och sa att det enbart var till fördel på ssk-utbildningen. Skönt att höra!! Bra med erfarenheter och lite perspektiv på livet......gjorde att jag inte kände mig överårig i alla fall

• Rönnbär
    Växjömamma1976 skrev 2008-08-15 09:20:42 följande:
    kul att det känns så bra med din utbildning, hur gammal e du då? Du e väl inte så gammal? Läser du till ssk på universitetet i Växjö eller på distans?
    På universitetet.........36 typ
  • Rönnbär
    Little skrev 2008-08-14 22:39:16 följande:
    Second hand för barn, då är det nog aliceopiraterna.se som gäller! ligger på bäckgatan i centrum.Fullt upp nu förstår jag
    Tack för tipset.....var där igår och kollade och fick med mig lite fint hem som A kan ha på sig på lite födelsedagsfirande och dop .......en bilbana blev det också som han ska få på födelsedagen
  • Rönnbär

Va duktiga ni är.......

...och vad kul ni ska ha på tjejfesten.....funderade på att lite busigt bjuda in mig själv men kom på att jag sitter på 70-års fest då med pappas "nya"............annan gång kanske...

Har kollat på Klüftan nu.......stackarn hon måste vara besviken och så ska hon stå i kamrorna och vara käck........
    ....i-land problem......men hon kommer välan igen!!

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)