• Little

Växjöbabesen ;-)

Mamma Cia skrev 2008-06-07 15:37:57 följande:
    Vill ni komma på Onsdag kanske ??
    Jag få avvakta tills vi ha lagat bilen (igen)
  • Little
    loveliva skrev 2008-06-07 20:52:07 följande:
    Har jag inte alla barnen med mig kan ni ju åka med mig Gick det bra med Villervallakläderna? Och 18-årskalaset?
    Ja det gick bra med kläderna, nu är det bytt, bytte några mössor också
    18-årskalaset gick också bra, SImon fick bada balja ute på gården och sen över till grannbonden och sitta TRAKTOR!!
    Hallonpaj och tacogratäng fick vi till mat, yummi!
    J och en vän ska kolla på bilen ikväll, den går inte på alla cylindrarna, något tok är det, som tur är fick vi plats ( J jobbade) i min brors lilla lilla bil igår

Ikväll ska jag iväg och jobba när J kommit hem från jobbet, varannan söndag hädanefter, goa pengar då det är 100% övertid behövs verkligen!

Hur ska alla fira midsommar?
    Här blir här hemma med 3 andra familjer + barn.. vår tur på listan nu   Måste bara inhandla lite utemöbler också
  • Little
    loveliva skrev 2008-06-08 08:30:52 följande:
    Men onsdag i v 25 skulle vi kunna Kan ni?Vaknar era barn tidigt nu på morgonen?Här ska Love & Melker gå upp kl 05, å då är man trööööööt.....Men kanske är för att det är så ljust och varmt nu?
    Simon har börjat vakna rean vid 5.30-6 tiden.. såå jobbigt men nu de två sista morgonarna så har vi sagt till honom att det fortfarande är natt och då har han somnat om efter några försök... när han väl somnat om så vaknar Anton och joddrar och ha sig
  • Little
    Mamma Cia skrev 2008-06-09 20:12:54 följande:
    Nån som vill köpa mer Me & I ???? Nu har dom 5st hemliga plagg för 250:-
    Nja, jag måste nog sätta lite köpstopp till pjkarna
  • Little

Sussie
    Staket och grind!
    Vi har satt vanligt grönt inplastad stängsel på insidan av våran häck så Simon inte kommer igenom de hål som finns där, och sen har vi byggt en grind som täcker hela garageinfarten så nu är det säkert på framsidan vilket är jätteskönt för precis som du säger så är de sååå snabba i den åldern.
    Här är snitthastigheten uppmätt i lite drygt 70km/h på våran 50-väg!! en del har legat i över 90km!!!!! inne i ett villakvartet! En hund blöev ihjälkörd för några år sedan, kunde lika gärna varit ett litet barn.
    Tydligen så ska det någon gång blir 30-väg här men när?!
    Det vi kan göra mer är att även låna sådana där blomlådor som man sätter på vägen, man få låna gratis från kommun och 2 st/hushåll..
    Det är många som genar och köra Näktergalsvägen upp istället för att köra Högstorpsvägen där det är 30 förbi dagiset och även farthinder...

• Little
    Mamma Cia skrev 2008-06-09 21:27:45 följande:
    Äh vad du e tråkig
      eller sälja mer på tradera så kan jag handla
  • Little

Twinsen
    Söta tjejerna är!!

Madicken
    Sicka godingar du har!

Gucci
    Hur gick det i tävlingen då?

Sussie
    Det finns i de flesta bygghandelsbutiker,vi köpte på Cheapy.

• Little

Igår va vi på bvc med Anton, han fick sin 2:a vacc spruta som inte va populärt men gick ändå över snabbt
    7140g, 66 cm lång och hattmått på 44,3 cm
    Jämförde med Simons vikt vid samma tid och nu ligger Anton under Simons kurva..
    Anton har helt plötsligt slutat ta nappflaska... lite jobbigt då jag jobbar lite då & då.. men vi fick lite tips av bvc att prova med.. iofs så är det ju snart dags att börja ge lite annat än bara amningen så då kan J ge lite gröt om han inte vill ta flaska mer..

Nu är vår bil heldöd, imorse när J skulle till jobbet så starta den inte alls.. förra torsdagen så kokade den men det va förmodligen för att vi först kört från Öland och sen stod J med bilen igång utanför Hemköp i värmen, bidde då lite överhettad.. i fredags så gick den inte på alla cylindrarna och har varit lite småskum.. en vän som kan mkt om bilar kollade den men sa att det inte va cylindrana utan bara att den är gammal.. "sista skriket"  igårmorse när jag skulle till jobbet så betedde sig bilen jättekonstig så jag tog bara varvet runt kvarteret och tog sen cykeln till jobbet.. jippi!

Ikväll ska jag på VIP-afton på jobbet och imorrn öppnar butiken igen!

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)