• Gucci1

Växjöbabesen ;-)

loveliva: Ja Amanda däckade kl sex... Och sov till sex idag.

• Gucci1

Ja det har verkligen varit lugnt i tråden i helgen. Vi har haft fullt upp. Vi har börjat renovera gästtoaletten nu så vi har pysslat en del med det.

Jenni76: Jag red förbi ditt hus idag men jag såg inte till någon. Har ni satt trehjulingen i svängen för att få bilarna att sakta ner?

• Gucci1

Nu är vi hemma efter nästan en vecka i Budapest. Vi har haft det supermysigt! Vädret har varit fint för det mesta. Men en kväll när vi precis kommit in på hotellet så började det blixtra oavbrutet och regnet öste ner, och sen började det hagla korn stora som ärtor. Det var fullt med folk på gatorna och uteserveringarna så det blev nästan panik. Tur att vi hade hunnit in!
    Annars har vi ätit mycket god mat, strosat runt på gatorna, shoppat en hel del, varit på zoo och hälsat på Istvans kusin. Längtar redan tillbaka lite.

Twinsen: Ja en utekväll måste vi ju ha snart! Nu har vi gjort i ordning där uppe så nu är det perfekt för förfest. Dricka lite vin och lyssna på musik på storbildstv:n.

• Gucci1

Twinsen: Tror inte den 16:e funkar för mig... Flera av mina syskonbarn fyller år i augusti, två den 16:e, en den 18:e och en den 21:e så det blir säkert kalas då. Dessutom ska jag ev tävla på söndagen.

• Gucci1

Lördag den 30 augusti??

¤ Twinsen
    ¤ Loveliva
    ¤ Gucci

• Gucci1

Måste berätta någon skumt som hände när vi var i Ungern. Istvans farbror kom från Rumänien för att träffa oss. Han jobbar som healer och har kunder från hela världen som kommer till honom och har blivit snor-rik på detta. Jag tror inte så mycket på sånt men sen när vi satt och åt så börjar han prata om mina njurar. Att han vet att jag har haft problem och att det var mer på vänster. Nu hade jag i och för sig lika mycket problem med båda njurarna men har gjort en biopsi på vänster så jag har ett litet ärr där. Det finns inte en chans att han kunde veta detta innan, Istvan har bara träffat honom en gång de senaste åren och då pratade de inte om mina njurar. Skumt...

• Gucci1

Grattis Emmiz!
    Jag heter också Kristina i andranamn.

Ikväll är jag stel i ryggen och kommer nog få ett fint blåmärke på skinkan imorgon. Man kan säga att hästen vände men det gjorde inte jag... så jag hamnade på backen istället.

• Gucci1

Rönnbär: Hihi de hästarna har jag också ridit. Krabban har jag tom tävlat i dressyr. Har du gått på Gustavslund/Norregård? Kan ju hända att jag vet vem du är.
    Kom precis hem från stallet, tog ett dressyrpass på banan. Så härligt! På söndag blir det träning med "nya" hästen, ska bli kul att se vad min tränar säger om henne.

• Gucci1

Rönnbär: Nä då vet jag nog inte vem du är i alla fall! Mysan kan fortfarande bralla, sist jag såg henne var det blåbärshoppning och hon bockade av en liten kille.
    Det kan man knappt tro om Calle idag, han är nog lugnast i stallet.

• Gucci1

Little: Vi kan vara här och ha lite förfest och kanske äta lite tillsammans? Och dricka MASSVIS med alkohol! Eller vad säger ni andra? Sen kan vi väl gå till Grace och dansa!

• Gucci1

Sussie: Jag är också lite mörkrädd men som tur är har vi ju Akela. Hur har det gått med lägenheten som Magnus renoverade?

Idag är min sista semesterdag... Men i alla fall skönt att mjukstarta med tvådagarsvecka.

• Gucci1

Sussie: Nä jag jobbar som innan. Men har ganska många semesterdagar så jag tänkte ta ut lite strödagar nu i höst.

• Gucci1

Cia: Är klädkoden kavaj så är det helt ok det du har köpt! Så här står det på Bröllopstorget om klädkoden kavaj: Mannen; Mörk kostym, men ljus kostym går bra under sommaren. Kvinnan; Valfri elegant klädsel, tex: dräkt eller kort klänning. Ibland även elegantare långbyxor.
    Vad roligt att gå på bröllop!

• Gucci1
    Little skrev 2008-08-10 13:44:20 följande:
    Ser ju kanonbra ut !!
    Tack! Hon är superfin att rida, men har lite mycket i huvudet ibland...
  • Gucci1

Hej alla partytjejer! Nu börjar det närma sig vår utekväll. Tänkte att vi ses här vid 18-tiden och har lite knytkalas. Jag har gjort en lista så kan vi ju fylla i vem som tar med vad. Har ni andra förslag så går det ju också bra!

Pastasallad - Gucci
    Grillad kyckling/revben - (kan ju två dela på eftersom det är lite dyrare)
    Bröd/baguetter -
    Ost -
    Kex -
    Snacks -

• Gucci1

Oj vad jag har motionerat idag! Först cyklade jag och Amanda ut till stallet, är väl 6-7 km, sen red jag i 45 minuter. Cyklade hem. Sen till Idrottskliniken, 1 h spinning och sen cykling hem igen... Puh!

Sussie: Säg till när du vet om du kommer den 30:e, så jag vet hur många vi blir och vem som tar med vad.

• Gucci1

Sussie: Du kan väl också ta med grillad kyckling/revben? Annars blir det ju mycket för Cia.

• Gucci1

Wai: Idrottskliniken har öppet hus denna veckan och eftersom jag skulle träna med en jobbarkompis så blev det där. Annars är det ju närmare till simhallen eller Complett.

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)