Inlägg från: Växjömamma1976 |Visa alla inlägg
  • Växjömamma1976

Växjöbabesen ;-)

kilar in en runda och ser hur ni har det idag!! Lunch på jobbet nu, skönt med lite paus. Här ska barnen på dagis fira midsommar imorgon med tårta, dans runt midsommarstången och sång.. tycker det låter kul! Själv blir det fullt upp denna veckan fram till sönd! Kalas och midsommarfirande för hela slanten..

Little
    vi måste fixa en ny signaltuta, vår funkar inte alls nu!! Kan ju inte köra omkring och inte få tuta! Kanske skroten i Åryd har något man kan köpa..!?

Ha det fint alla!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Växjömamma1976

Rönnbär
    Välkommen hit!! Kul se några nykomlingar här i tråden!

Little
    men det blir väl bättre sedan när du har varit där!?

Skönt jobba halvdag idag alltså, ska sedan till dagiset och kika på deras midsommarfirande och kolla lite på deras bildspel (som de använder sig av dagligen).. sååå bra.. då får man se vad barnen har haft för sej på dagis varje dag!

Dags få undan lite jobbmail nu!!

GLAD MIDSOMMAR TILL ER ALLA OM JAG INTE LOGGAR IN MER TILL DESS

• Växjömamma1976

Hej alla! Hur har ni det? Har inte varit här på ett tag nu. Fullt upp under midsommar, 30 och 40-års kalas både midsommarafton och midsommardagen + mycket jobb. Har nu äntligen fått gensvar på diskussionen om fartgränserna i vår lilla by. Nu har kommunen satt upp en hastighetsvarning i byns början, bra va? Hoppas på bättring nu.

Annars är livet lugnt, eller Samuel är ju en vilde som vanligt. Vi tycker han kan vara svåruppfostrad emellanåt. Han gör inte som vi säger (nästan aldrig), han är väldigt bestämd och envis av sig. Är era barn det också? Gör era barn som ni säger överhuvudtaget? Samuel blir tokig om han inte får som han vill och han skriker tills någon av oss ger sig. Men han är såklart rolig också, en del saker han gör är bara för roliga.

Nu har jag två veckor kvar tills min semester börjar, ska bli så skönt!

• Växjömamma1976
    Little skrev 2008-06-24 07:27:38 följande:
    Love & MadickenKul!Ni behöver inte ta med något, jag fixa lite fika.
    När ska ni ses hos dej idag? Får man bjuda in sej själv och ta Samuel med sig kanske?
  • Växjömamma1976
    Little skrev 2008-06-24 21:18:05 följande:
    Precis som Love skrev innan så va det typ självinbjudan Det va kl. 15 idag men det blir nog en träff snart igen..
    ja, förstod ju det! Fick sån huvudvärk precis när jag slutat jobbet så jag körde direkt hem även om jag hade stor lust svänga förbi och träffa alla fina bebisar, Linnea har jag ju aldrig sett! Bara på bild som jag fick av hennes mamma en gång!
  • Växjömamma1976
    Little skrev 2008-06-25 12:00:58 följande:
    Idag vaknade inte Simon förrens efter 8, han måste vatt helt slutkörd stackarn efter allt lek igår!Kanske är det så man måste göra för att de inte ska vakna vid 6 varje morgon Nu ska jag prova med lite välling till Anton, håll tummarna!
    skönt, då fick du väl lite extra sömn då eller hade Anton vaknat då? Samuel sover jättelänge nuförtiden, han är helt slut på morgnarna. Ändå har vi fått han till att somna i tid på kvällarna, han somnar oftast vid 20.00.

Loveliva
    messmör är ett påhitt från norrland där jag är ifrån!
  • Växjömamma1976

Samuel har fått en jobbig ögoninfektion, är bortbjudna på 30-års kalas imorgon så vi får se om vi kan följa med (barn ska också med).

Annars blir helgen lugn som vanligt, vi åker inte bort förräns vår semester börjar!

Trevlig helg önskar jag er alla!

Länge sen man såg Emmiz här i tråden förresten, för hon lever väl!?

• Växjömamma1976

Little
    aj aj, vilken otursfax.. Vilket hår blev bortbränt? Nä, skämt åsido vad tur det gick bra ändå och att inget mer allvarligt hände!

Gucci
    det var nog bara egotrippade människor du stötte på! Så gör man bara inte som dom gjorde! Jag kom att tänka på det där med skorna du skrev om, jag hittade Samuels skor i torkskåpet på dagis en gång, kanske kan dom ha varit där annars? Om Amandas dagis har torkskåp förstås!? Man tar väl inte gärna med sej andras barns skor hem..

Rönnbär
    Grattis!!

Är ni sugna på en utekväll någon gång framöver!?? Fullt upp i semestertider förstås som vi.. men finns intresse så hoojta till!! Jag och Emmiz är på!!

• Växjömamma1976

Twinsen/Gucci/Emmiz
    Ska vi boka in två olika datumförslag då tycker ni eller vänta tills efter semestrarna är över!??

Är nyss hemkomna från Citygross, vad lite folk det var där idag alltså! Skönt! Vi pantade pet-plaskor, burkar mm för säkert 140 spänn! Sjukt mycket i vårt förråd!

Sen blev det en runda till Max som vi avnjöt i bilen vid Bergundasjön!

• Växjömamma1976
    Gucci1 skrev 2008-06-29 20:17:37 följande:
    Loveliva: Om det inte blir Tingsryd på tisdag så kan vi ju hitta på något! Sussie: Jag kan nog gå ut tidigast i slutet på juli, vi åker ju till Ungern om två veckor.
    vi får väl höra med de andra också vad som passar bäst! Kan kolla med Twinsen vad hon säger, för hon är ju verkligen en partypingla!
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)