Inlägg från: Växjömamma1976 |Visa alla inlägg
  • Växjömamma1976

Växjöbabesen ;-)

Mamma Cia skrev 2008-08-05 14:18:25 följande:
    Grattis Frans en dag för sent & grattis Sussie på dagen
    tack så mycket!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Växjömamma1976

tack tack för gratulationerna!! Var en fartfylld dag med jobb hela dagen, blev väl uppvaktad på jobbet! Kul! Hade med mej fika som jag bjöd på och som Gucci fick ta del av! Sen köpte vi hem kinamat på kvällen och kollade på film. Av Magnus fick jag ett presentkort på Nuna.. sen fick jag pengar och många trisslotter!

Little
    Samuel är också inne i en trotsperiod nu, är nog rätt så vanligt i den åldern! Han ska styra och ställa, men vi försöker att vara konsekventa så gott det går. Han är bara extremt tjurig ibland, men han orden och språket har utvecklats nåt enormt på sistone så det är framstegen vi gläds åt när han är jobbig och tjurig!

• Växjömamma1976

jag glömde ju säga att jag fick ett varmt välkomnande igår av Samuel!! Han log med hela ansiktet när jag kom hem från jobbet, och så sjöng han ut: Jamåleva, jamåleva och sade sen grattis!! Klok han är va?? Sen dansar han runt, runt när han sjunger! Min goding!

• Växjömamma1976
    loveliva skrev 2008-08-06 15:14:46 följande:
    Nääää fyy va trist!!!!! Förstår att ni ångrar bytet...Mår ni bättre nu?Ang trots så väntar vi fortfarande på att Melker ska börja Men han verka inte ha några planer på att trotsa, och det är jag väääldigt tacksam för Här hemma är det Love som sköter den biten, ganska mycket ibland om man säger sååå  men det enda som verka funka här är att ALLTID vara konsekvent och prata om det när allt lugnat sig. Sen är glass bra också Haha.....Idag började pojkarna dagis igen. Och nu märker jag hur bra vi haft det hela sommaren, bekvämt! Inte en enda tid att passa, men nu ska det passas tider.Men de tyckte det var jätte skoj att vara där igen Någon vet de exakta tiderna för Karl-Oskar dagarna? Vi tänkte gå ner på stan på fredag och lyssna på BWO & EMD (ja jag gillar dem! ).
    Karl-Oskar = www.karloskardagarna.se
  • Växjömamma1976
    Little skrev 2008-08-06 17:43:29 följande:
    Här har det också hänt mkt på sistone just med pratet (pratar "för" mkt ibland sedan Simon slutat med nappen helt för 3 veckor sedan.
    vad säger Simon? Samuel säger galna saker ibland så man gapskrattar åt det, han kan säga mamma, baka bulle jaa ja.. (då menar han att vi ska knåda modellera).. det kallar han för bulle.. Sen en massa annat, som ex hämta posten jaa ja.. då vill han gå med mej och öppna postlådan själv! Sen säger han bl a, Samuel inte nana nu, mamma inte nana heller.. lite omsvängda ord och meningar blir det ibland!

Dags köra hem nu, har slutat för dagen!

Har förresten bokat och betalt resan till hmm, Turkiet!! Det blev inte Kreta som tänkt då säsongen sträcker sej till 081004 där.. och vi vill ha solsäkert dit vi ska så det fick bli Turkiet!! Står i bloggen om det + bilder på hotellet vi ska bo på! Fint va?
  • Växjömamma1976

Cia
    vilka är det som gifter sig? Kul med bröllop! Vart?

Här har jag ju glömt säga att Samuel nu har suttit och bajjat i vår toastol i några dagar helt själv! Hoppas han blir helt blöjfri snart, bara nätterna kvar nu! Igår höll han på att trilla ned med rumpan före i toan, men jag hann ju hjälpa honom!

Ikväll blir det Karl-Oskar för vår del med Twinsen med fam + några andra.. ska bli kul!

• Växjömamma1976
    Rönnbär skrev 2008-08-14 23:02:38 följande:
    Little.....JAPP!!Men bara med roliga positiva saker....det är sååååå skönt....Pratade med en tjej jag fått kontakt med idag via min svägerska. Tjejen ska gå sista terminen på ssk nu och jag får låna alla hennes böcker!!! JIPPIE liksom Snacka om lyft i ekonomin!!Hon är som jag inne på sitt andra "riktiga" yrke i livet och sa att det enbart var till fördel på ssk-utbildningen. Skönt att höra!! Bra med erfarenheter och lite perspektiv på livet......gjorde att jag inte kände mig överårig i alla fall
    kul att det känns så bra med din utbildning, hur gammal e du då? Du e väl inte så gammal? Läser du till ssk på universitetet i Växjö eller på distans?
  • Växjömamma1976
    Mamma Cia skrev 2008-08-13 21:24:56 följande:
    Måste bara säga att jag redan tappat 2Kg sen jag började med GI i måndags..
    2 kg på 1 vecka, grattis låter mycket! Är du med i nån viktklubb som har GI som metod??
  • Växjömamma1976

Gucci
    jag kommer, vad ska jag ta med då?

Cia
    grattis till viktnedgången.. kul när man lyckas!

Little
    såg dej och Johan häromdagen gåendes vid väg 25 vid 18-tiden (tror det var i lördags).. vad gjorde ni gåendes där?

GI-viktkoll är nog bra, min mamma och hennes karl är med där. Ska kolla runt där lite!

Förresten, vad gör ni med era barn inomhus när det regnar? Pysslar ni eller vad gör ni? Pysseltips vore toppen!

• Växjömamma1976

ska jag ta med en grönsallad tycker ni?

• Växjömamma1976
    Mamma Cia skrev 2008-08-20 08:05:16 följande:
    Ja kanon ! Jag kan ta kyckling & du Sussie kan väl ta revben då ? Nu ska jag med Isak på inskolning idag, min första dag med inskolning, ska bli kul...
    visst, men är inte revben dyrt och hur mycket ska jag isf köpa? =) Räcker det inte med bara kyckling då? Jag kan annars köpa kyckling jag med!

Little
    du är hurtig du!! Jag med förresten, har denna veckan tränat styrke 3 gånger redan!
  • Växjömamma1976

ok, jag tar med revben då.. hur mycket ska jag ta med?

• Växjömamma1976
    Mamma Cia skrev 2008-08-20 22:08:49 följande:
    Jag kan köpa en grillad kyckling & sussie du kan väl köpa revben så är jag säker på att vi lägger ungefär lika mycket som alla andra . El kyckling, spelar mig ingen roll.. Tror inte vi lär äta så våldsamt mycket iaf.  
    men det blir ju rätt så dyrt med revben till oss alla!! Revben är ju svindyrt att köpa ju! Vi blev väl rätt så många vad jag vet?! Annars kan jag ju ta kyckling också, så delar vi på kostnaden.. kyckling duger väl bra?
  • Växjömamma1976

jag köper en kyckling och tar med till Gucci då!! Fan, vad jag velar, nu tar jag det så blir det nog bra!

• Växjömamma1976

Cia
    oj, grattis!! Hur gör du? Äter du ingenting? Tränar du också eller?

• Växjömamma1976

nu är jag också medlem i Giviktkoll!!!

• Växjömamma1976
    Mamma Cia skrev 2008-08-22 14:17:55 följande:
    Se där ja, när ska du börja då ?
    har redan startat, midjeomfånget har nog minskat lite.. har inte mätt men favvobyxorna är mindre redan! Jag utesluter helt potatis, ris och pasta nu sedan 2 v tillbaka. Man kan ju inte smita från resultatet direkt.. så jag ska kämpa på med allt + träning så ofta jag kan (styrke då).

Vi får ju inte frossa oss feta nu när vi ska på fest tjejer?? Kanske gi-mat vore bättre?
  • Växjömamma1976

byxorna är större menar jag ju.. hihi jag är ju mindre!!

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)