Inlägg från: Mamma060812 |Visa alla inlägg
  • Mamma060812

Växjöbabesen ;-)

loveliva skrev 2008-06-23 17:55:00 följande:
    Skickar kryapådigkramar till lilla Filip!!! Inte så konstigt i detta "sommarväder". Bläääää va trist väder Vill ha SOL nuuuu!!!
    mmmmm, jobbigt, han hostar så han väcker isak tom. sover ju ingenting
    Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-06-23 21:03:50 följande:
    Little & MadickenDå ses vi vid 15-tiden i morgon! Hoppas på fint väder då ska promenera hela vägen (bilstrul) Hojta till om vi ska ta med något?!!!
    Åh vad trist, jag vill ju med

e uppe igen, gick o la oss men filip skrek som en tok så jag fick ta upp han igen o gav honom en jättetallrik med gröt. SÅ nu e han ju skitpigg igen o jag skittrött. Härligt när isak vaknar halv 6 imon sen...
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-06-23 21:18:43 följande:
    Samma som här då, Love & Hilda brukar sova till 08-tiden, medan Melker ska upp mellan 05-06.Hoppas Filip somnar snart!
    Gjorde han vid halv 10 o sov till 3 Det har nog aldrig hänt innan, kan han fortsätta den trenden är jag lycklig.
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-06-24 11:07:19 följande:
    SussieDet är verkligen inte lätt med uppfostran. Här hemma har vi två helt olika pojkar. Melker har inte visat något trots alls, är alltid nöjd & glad och gör som vi säger. Medan storebror är hur trotsig som helst  Fast vi ger oss aldrig, har vi sagt en sak så är det det som gäller, sen får Love skrika hur mycket han vill. Är nog viktigt man är konsekvent, alltid Men som väl är så är det ju de fina stunderna som överväger. Barn är underbara!!!
    Jag beundrar dig
  • Mamma060812
    Rönnbär skrev 2008-06-24 12:59:07 följande:
    Glömde tacka Madicken för väkomnandet, TACK!!Kul med träffar!!!!! Synd att man är i Skåneland Har just fått reda på att vi har dagis från 6/8. Skönt att det är ordnat.... Nån som känner till nåt om Biskopshagen??
    Är väl rätt nytt ?? Området är ju nytt iaf.

Vart ska ni bo ?
  • Mamma060812
    Rönnbär skrev 2008-06-24 13:16:49 följande:
    Mamma Cia- Det startades i våras.... Vi ska bo på gamla Hovshaga och har ju förstås sökt plats där men det är fullt överallt.........som nyinflyttad får man bara tillgodoräkna sig 4 månaders kötid och i Växjö ska man ju anmäla minst 6 mån innan så det var liksom kört från början. Å andra sidan hade det inte spelat något roll då man max har 4 mån kötid i Kävlinge där vi är nu. Det hade varit gött att få på hovshaga då det är typ 1 min promenadväg till det ena vi sökte och 30 sek till det andra......mer kompisar i området mm......Tyvärr får man sen inte byta om det blir plats mitt i terminen.....men vi står kvar i kö för byte till höstterminen´09.Tyvärr blir det också en ovälkommen bilutgift varje dag nu.............Men huvudsaken är ju att han fårr plats och det är vi såklart väldigt glada över.....
    Vi bor i Rottne o barnen ska gå på dagis i stan from Augusti Men men....
  • Mamma060812

Sussie -- Ångrade du dig i sista sekund ??

Little -- Filip mår bättre, men har inte fått några provsvar ännu, hoppas på imon. men jag tror mer o mer på mjölken iaf. !

• Mamma060812
    Rönnbär skrev 2008-06-24 13:41:05 följande:
    Är det som ni valt eller fanns det ingen plats i Rottne? Kommunalt eller privat?Vi hade en på listan också som ligger vid mannens jobb men det ska läggas ner efter sommaren.............Ringde runt överallt men fullt.........Vi har liksom blivit lite utbrända på pendlandet i Skåne.........ingen här bor och jobbar i samma ort typ.........bil eller tåg är det som gäller och en timme enkel resa......... Det är en av anledningarna til att vi flyttar hem igen.......allt kommer närmare För att inte tala om barnvaktande pensionerade far och morföräldrarMen jag tror det blir toppen där han hamnat.....de har uteinriktning och sonen är ett utegångsfår.........så fort han vaknar så säger han....mamma....gåut?!?!
    Vi har valt stan pga att barnen varit sjuka så mycket så nu ska dom gå på utedagis istället !!
    loveliva skrev 2008-06-24 23:13:26 följande:
    Hoppas lille Filip blir bra snart, både förkylningen och lilla magen. På tal om mage, så har Hilda varit typ förstoppad sen vi provade med lite välling Bajsade inte på ca 1 vecka. Så vi slutade med vällingen, får pröva lite längre fram. Men fick tipset att blanda messmör i ersättningen. Och ja, det hjälpte ju kan man säga Nyss så bajsade hon ner hela babysittern  Så det var ett bra tips, messmör

Ja idag borde hon ringa med provsvaren.

Synd jag missade en trevlig lekstund igår Men det kommer la fler.

På fredag bär det av till Ikea med 2 barn, men det får ju gå !!

• Mamma060812
    Waimea skrev 2008-06-25 08:29:48 följande:
    Cia: Var ska ni ha barnen? Norrastugan?
    Japp i Norrastugan ska dom va. Blir nog kanon
    Rönnbär skrev 2008-06-25 08:48:15 följande:
    Cia....ja utedagis är inte fel!!!!!! var finns det i växjö?...har inte hittat det på nätet nämligen.....här nerifrån kan man ju mest leta där Här har man annars fått sommarens första myggbett....f-n vad det kliar!!!
    Uteförskolan ÄVentyret heter det. Men det finns fler, även privata.
  • Mamma060812
    Waimea skrev 2008-06-25 20:38:54 följande:
    Cia: Mysigt!Vi har ju Frans på Brände Udde, de har ju vad de kallar uteprofil, barnen är nästan alltid ute, sover i sovsäck i små sovkojor på verandan där, och äter ofta ute. Men jag antar att barnen på alla dagis är ute mycket, så det är väl inget särskilt med det, inte mer än att förutsättningarna för att vara ute är perfekta; tomten är jättestor och fin och de har nära till skogen.Till hösten ska det byggas ett vindskydd och då kommer det att bli så att 4-5-årsavdelningen delas in i grupper där varje grupp är ute hela dagen en dag i veckan. Lite ur och skur light, liksom. Blir jättebra, Frans älskar att vara ute!
    Nä du alla dagis är inte mycket ute !!! Det var ett av dom avgörande själen till att vi flyttade barnen, i Rottne är det tvärtemot, iaf. på den avd Isak var. Dom var i stort sett aldrig ute
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)