Inlägg från: Mamma060812 |Visa alla inlägg
  • Mamma060812

Växjöbabesen ;-)

o vi bara njuter vi Nä inte alls, finns massor o göra här med, men jag orkar inte när det e så varmt som det e nu, phu !!

Jo jag gillar solen, men inte hela tiden, lite moln vore skönt med...

Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Mamma060812
    Little skrev 2008-07-03 19:11:52 följande:
    Molnen kommer imorrn
    Va bra Men inte massa väl ??
  • Mamma060812
    Rönnbär skrev 2008-07-03 21:24:00 följande:
    Ska fråga Blå Myran lite snabbt.....hon brukar ha svar på allt!!!!
    Ja hon ahr kol på det mesta...
  • Mamma060812
    Rönnbär skrev 2008-07-03 21:23:21 följande:
    Hmmm.....ja det är ju en mjölksyrabakterie..............Jag är själv mjölkproteinallergiker så jag kan det mesta om det där.......men inte allt....men??????   undrar om????? på innehållsförteckningen finns inget..........veg olja och kiseldioxid..............Innehåller bakterien mjölksyra eller är den "uppfödd" i den miljön och är den något han/jag skulle reagera på????????????Jag har tex inga problem med proviva..........är superkänslig annars.....Man kanske skulle maila och fråga??????Nu blev jag nyfiken!!!!!!
    HAr du varit allergiker sen du var liten eller ?
  • Mamma060812
    Rönnbär skrev 2008-07-03 22:21:02 följande:
    Mamma Cia....följade fick jag till svar av Blå Myran Det går aldeleds utmärkt att ge. Mjölksyran kommer ej ifrån mjölk. Nutra LGG innehåller mjölksyrabakterier eftersom det antas hjälpa mot allergier och vara allmänt bra mot en irriterad mage.     Och ja jag har nog alltid varit det......har den långsamma tysta varianten som ger förstoppning och gaser och smärtor som kan komma upp  till två dygn senare.....aningens svårdiagnostiserad..............den kom alltid "kaninpluttar" på toaletten när jag var liten och hade nästan konstant ont i magen  Kom på att det kunde vara mjölken när jag i vuxen ålder knappt fått i mig nån mjölk för att sen äta varm kanelbulle och kall mjölk.....då började jag och läkare testa och utesluta.........Och som om detta inte skulle räcka så har min man Celiaki    Inget problem för oss dock....och vära vänner har lärt sig Sonen verkar än så länge dock inte ha några problem alls......peppar..peppar     
    Ok.

Ja Isak är komjölksproteinallergiker sen han var 4 mån. Filip testade vi med då men han visade inget.
    Han åt gröt tom för 2 1/2 v sedan när vi var hos läkaren o han fick sluta. All annan kost här hemma är ju mjölkfri, så han har fått i sig väldigt lite mjölk mer än gröten då.

Så jag vet inte om han e allergisk mot mjölk han med eller om det e nåt annat. Dom tror väl inte så mycket på mjölken...
  • Mamma060812

Dax o sussa !

• Mamma060812
    loveliva skrev 2008-07-04 12:59:08 följande:
    En tv-bänk och matstolar till Love & Melker Och i kväll kommer nya tv:n I går hade vi en alldeles underbar dag i Varberg  Sol från en klarblå himmel! Var på stranden på Getterön och badade hela dagen. Men nu verka det bli dåligt väder igen Jag vill ha sol
    Vilken TV e det då ?
    Rönnbär skrev 2008-07-04 13:07:52 följande:
    Mamma Cia......skönt att det i alla fall visade sig i provtagning......min variant kan de ej testa med blodprov än......bara prova med kosten.......Hoppas att de växer ifrån det.........var har den stackars lille haft för symptom då????Vi har kört helt mjölkfritt i omgångar på Alex men det har förmodligen alltid varit fyrkylningarna som varit dumma.....de andra gångerna har tarmbakterierna återhämtat sig själva men nu fick har två ordentliga omgångar med en veckas mellanrum så då blev det ordentligt sputtibangbang........

Filip har bara haft ont i magen o skrikit om nätterna o bajsat massa o massa, löst o äckligt.

Ska prata med läkaren på onsdag o be om ett nytt test.

Twinsen skrev 2008-07-06 21:06:42 följande:
    Hej svejs vi har haft en toppen helg  varit på barnens gård !Jätte mysig dag:)Imorgon är det vår 1.a bröllopsdag så vi ska fira med god mat o mys på ronneby brunn.Känns som det var igår vi gifte oss nästan Hihiho En av de bästa dagarna i mitt liv.Har en vecka sem kvar ska njuta sista tiden av ledigheten........ Så härligt att umgås så mycket med barnen/ Micke.Finns nya foton från ölands djurpark samt barnens gård om ni vill titta in :)Ha det fint
    VAr det bra på barnens gård ? Hade barnen nån nytta av det ?
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-07-06 22:11:14 följande:
    CiaEn Panasonic plasma 42" Så nu hittar jag S lätt
    Förstår det

På vår syns nu inspelat Formel ! - JIPPIE
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-07-06 22:44:52 följande:
    Spännande! INTE Vad hittar ni på i veckan då?
    Jaru, ingen aning ? Snickrar antar jag Måste få på takpappen så fort taket torkat, vi hann ju inte få på den innan det började regna

Vad ska ni hitta på ? Har stefan semester ?
    Little skrev 2008-07-06 23:28:51 följande:
    Hejhej! Ja här har det varit lugnt i helgen men det är så det ska vara under sommarn Har jobbat ikväll, tar ett tag innan man värvat ner och kan sova..men nu börjar ögonlocken kännas tunga.Johan jobbar en vecka till sen har han semester så ska jag jobba 2 veckor.På lördag åker jag ner över helgen till Lund, ska fira bästa vännens 30-årsdag med party!! Ska bli så kul!Trist väder idag med det ska snart bli bättre igen..säger J TwinsenHa en trevlig bröllopsdag imorgon!!Ölands djurpark ska vi nog också åka till, det och Astrid Lindgrens Värld.
    Har ni ingen semester ihop då ?
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)