• GladaVirre

    Efterlyser gamla uttryck och slangord!! =)

    Heej!!

    Är det inte för himla roligt när någon helt plötsligt säger ett gammalt uttryck du använde som 10 åring, eller ett ord du inte kunde få nog av??

    Tänk nu!!! Vad sa du för 20 år sedan??

  • Svar på tråden Efterlyser gamla uttryck och slangord!! =)
  • lurv

    Schyrre, henka, hoja, ballt, fränt finns nog fler som jag inte kommer på just nu Om ingen känner igen orden så kan jag ju tillägga att jag var tonåring på tidigt 70-tal*S*

  • bodis

    Åh, jag älskar uttryck typ -fastnade med skägget i brevlådan, -här ligger en hund begraven, -snubbla på mållinjen och -det osar katt. He he, jag använder dem så ofta jag kan och skrattar lite för mig själv! Ett roligt ord jag kom att tänka på häromdagen är LUSPUDEL!!!! Ni kanske tycker jag är tokig men jag tycker det ordet är jätte roligt

  • Lamilla

    vill du henka mig till affaren?

    pula = ata

    hm...kommer inte pa fler just nu...aterkommer

  • Vilse

    "Guld", sa vi jämt om sånt som var bra. Att det var guld.

  • GladaVirre

    hahah
    Jag kommer på mina egna uttryck Tex, Som en fjärt i havet, eller, Som lite kiss i rymden"... =))

    Kom ihåg att alla jämt sa.. ska vi tjacka godis eller nått?? = sno,ta

  • Griggan

    Henka och flöj dej ha ha ha! Sen så sa vi alltid om någon gick förbi med fel typ av uteseende eller kläder, eller gick på fel sätt eller ja nått som var avvikande

    OOOOJSI DOOJSI!!! å så fnittrade vi hysteriskt. Det sa jag för första gången på många år här om v faktiskt :D ha ha!

Svar på tråden Efterlyser gamla uttryck och slangord!! =)