• kalmar brud

Vägrar ta napp, men är snuttig... Vad göra?!?

Har en dotter som är ca 6 veckor och har sedan hon föddes velat hänga vid bröstet dag in och dag ut, och vaje timme...
    hon äter bar var tredje timme, men sen där emellan så vill hon bara ligga och snutta på bröstvårtora...

Hon tar gärna ett av våra fingrar och snuttar på... Men vem har tid att gå/sitta med henne när hon inte skulle behöva det??

Vi har testat en hel del nappar i Latex (dom bruna)... T.ex. böjda, Raka (små), kulnapp (bambino)... Och även NUK nr 1...
    Alla dessa har vi testat i latex...

Ska man kanske testa någon i silikon med??? Har ni någon tips på någon napp som barn brukar ta lätt...???

• Svar på tråden Vägrar ta napp, men är snuttig... Vad göra?!?
  • decemberdröm

jag har från början kört med silicon napparna från mam, från 4mån. de som är från födesel ploppar ut så fort man stoppar in dem i munnen...

• decemberdröm

ska tillägga att båda mina barn tagit napp nästan på en gång, fast visst har man tryckjt in den varje ggn den flugit ut typ 100ggr

• Nufsan

Du får köpa på dig allt som finns i nappväg, så ska du se att ngn fastnar!

Min dotter ville inte ha ngt och jag höll på att bli tokig, så min syster kom över med ett gäng nappar och så testade hon och det gick jättebra till slut!

Så mitt tips är att låta nån annan testa som inte förknippas med mjölk och sen prova olika, både silikon och latex.

Min tjej gillar bara latexnapparna!

Det finns en sorts napp, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men det ska påminna väldigt som en bröstvårta och den är i silikon och lixom knottrig där läpparna är!

Jag köpte den på Barnens Hus.

Minsta NUK nappen fastnade dock min tjej för!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • kalmar brud

Okej, då kanske man ska kosta på dom napparna och testa kanske med silikon från 4 månader... Hur är det dom ser ut?

• Ylva Li

Åh, jag vet hur du känner!

Vår kille tar nu nappen, inte riktigt helhjärtat, men ändå... han är 5 månader!

Vi har prövat ALLA nappar. Många som inte tar vanliga nappar tar nuby (tror den heter så) den ser ut som en bröstvårta med sånna "pluppar" på som bröstet har och så åker den in och ut (svårt att förklara)

Sen finns våran räddare i nöden PIGEON-nappen. Den är väldigt smal hela vägen och har liksom ingen kula eller platt del längst fram, finns bara på typ babyland vad jag vet så vi köper via nätet.

Trägen vinner heter det ju, så ge inte upp. Många säger bara "men vill han/hon inte ha napp så varför försöka tvinga dom" jojo, men har barnet ett stort sugbehov så har det, inte mer med det. Ge inte upp alltså, pröva när bebisen är mätt och INTE grinig. Kanske stoppa in i munnen när bebisen sover eller byta snabbt tutten mot nappen när bebisen snuttar och är halvvaket. Picka på nappen kan också funka, och kanske är bebisen mer accepterande om man vänjer dem vid flaska (kontroversiellt jag vet) lycka till!

• Soof

Jag har en napp som vi köpte på babyland. De är superbra!! de heter pigeon. 0-5månader prova dem.

• Ylva Li

Oj såg ej inlägget ovan...

nappen med knottror heter nuby tror jag!

• Skruttet

Jag har också en liten snuttis, han är 8 veckor nu och jag har testat napp efter napp...Jag har hittat en napp som han faktiskt ibland tar och det är någon typ av design-napp i latex, det är JOn Bon Jovi och andra rock-nissar som designat. Jag är ingen rock-tjej direkt men jag såg de napparna och upptäckte att de var lite annorlunda i formen än de ordinarie latex-napparna och därför köpte jag. Och det funkade! . För första gången sover han längre perioder och skriker inte på kvällarna...

• santanas

Har en son på snart 8 månader och ca 16 nappar av olika kvalitet här hemma men vi lyckades inte med att få honom att ta napp. Han tog i början men den åkte snabbt ut och sen har han vägrat.
    Jag har fått agera napp precis som du och det har varit jobbigt många gånger men nu har han snuttetrasa och ammar innan han ska sova och nån gång där emellan.
    Har du provat att använda bärsjal till henne om hon vill snutta så ofta? Då kan du bära med henne även då hon snuttar då du gör saker hemma

• Skruttet

Och precis som Ylva Li skriver: testa då hon är halvsovandes och rätt så nöjd.

• BabyFly

Vi testade i princip alla nappar på sonen o sist testade vi Nuk nr.1 (i silikon) o det var den enda han tog.
    Så nu när dottern föddes testade vi nam (både silikon o latex) men det gick inte så då testade vi nuk silikon nr.1 o den tog hon oxå direkt!
    Vet flera det va samma sak för ..

• Nufsan

Min tjej som är 7 månader har ff NUK nr 1, men den i latex

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • kalmar brud

ag ska ta och köpa NUK i silikon och sen MAM, så får man se...

Kan man skicka efter nappen pigeon från babyland???

• Ylva Li

Det går att beställa via babyland.se Det skall jag göra idag för Felix behöver större storlek nu. appen kostar typ 25kr tror jag men sen tillkommer ju frakt. Den kanske finns på andra ställen, men jag vet bara där.

• Ylva Li

75:- ligger den på, annars kan man ju hämta i butik om man bor nära. Ge inte upp. Pröva gärna vänja bebisen vid andra material än tutten (om amningen verkligen funkar, om du nu ammar) det kan också hjälpa till. Lycka till.

• Madde 85

Min pojke tar bara bambino's runda nappar.

ღ .?:*:?.Lukas 1/8-06 ♥ Alexander 12/4-08.?:¨*:?. ღ
  • Therese33

Ni som har barn som använder napp: Om man börjar med napp, skall dom alltid ha napp då? Vår 3-månaders suger på tummen och när han var nyfödd så hade han napp men så har han vägrat tills igår när han var jättetrött och gnällig, då prövade vi med napp och då tog han den. Men man kan ju inte både ha napp och tumme?
    Nu räckte det med att han fick ha nappen i en kvart tills han lugnat sig, sedan ville han inte ha den mer...

• Bobbenn

Vi har allt i nappväg. Tösen får kväljningar av allt. Nu bryr vi oss inte längre, det är iaf bara 6 månader dom har sugbehov. Tänk vad skönt att slippa vänja av dom med napp sen istället. Dessutom är det inte bra för tänderna

Azaah är här! Vår egyptiska prinsessa. Ommi bethabeni aboya behebeni
Svar på tråden Vägrar ta napp, men är snuttig... Vad göra?!?