• Ylva Li

Vägrar ta napp, men är snuttig... Vad göra?!?

Åh, jag vet hur du känner!

Vår kille tar nu nappen, inte riktigt helhjärtat, men ändå... han är 5 månader!

Vi har prövat ALLA nappar. Många som inte tar vanliga nappar tar nuby (tror den heter så) den ser ut som en bröstvårta med sånna "pluppar" på som bröstet har och så åker den in och ut (svårt att förklara)

Sen finns våran räddare i nöden PIGEON-nappen. Den är väldigt smal hela vägen och har liksom ingen kula eller platt del längst fram, finns bara på typ babyland vad jag vet så vi köper via nätet.

Trägen vinner heter det ju, så ge inte upp. Många säger bara "men vill han/hon inte ha napp så varför försöka tvinga dom" jojo, men har barnet ett stort sugbehov så har det, inte mer med det. Ge inte upp alltså, pröva när bebisen är mätt och INTE grinig. Kanske stoppa in i munnen när bebisen sover eller byta snabbt tutten mot nappen när bebisen snuttar och är halvvaket. Picka på nappen kan också funka, och kanske är bebisen mer accepterande om man vänjer dem vid flaska (kontroversiellt jag vet) lycka till!

• Ylva Li

Oj såg ej inlägget ovan...

nappen med knottror heter nuby tror jag!

• Ylva Li

Det går att beställa via babyland.se Det skall jag göra idag för Felix behöver större storlek nu. appen kostar typ 25kr tror jag men sen tillkommer ju frakt. Den kanske finns på andra ställen, men jag vet bara där.

• Ylva Li

75:- ligger den på, annars kan man ju hämta i butik om man bor nära. Ge inte upp. Pröva gärna vänja bebisen vid andra material än tutten (om amningen verkligen funkar, om du nu ammar) det kan också hjälpa till. Lycka till.

Svar på tråden Vägrar ta napp, men är snuttig... Vad göra?!?