HannaS86 skrev 2008-05-30 08:26:23 följande:
Tack :) Det känns roligt att kunna hjälpa någon och man vet ju att barnet är efterlängtat. När får du reda på hur din donation gått Mjölk?
Imorgon får jag antagligen reda på hur donationerna gått. Förhoppningsvis har kvinnorna hunnit ta gravtest. Min förra donation gick ju bra, kvinnan blev gravid. Hoppas det nu leder till ett barn!
HannaS86 skrev 2008-06-02 10:23:14 följande:
Jag donerar till någon okänd. Jag ser det inte som mitt barn och jag är medveten om att jag kanske (förmodligen?) aldrig kommer träffa det. Om barnet väljer att söka upp mig skulle jag se det som en glad överraskning men om det inte gör det så är det inget att göra åt, det får man räkna
med.Om jag hade donerat till en släkting vet jag inte hur jag hade tänkt. Där hade det nog varit större chans att jag såg det som delvis mitt eftersom man träffar barnet och kan se vilka likheter det har med en själv, när man donerar till någon okänd vet man ju ingenting om barnet, inte ens vilket kön det har.
Håller med dej! Precis så tänker jag. Jag kommer att tänka på det då och då tror jag, det är ju inget man kan släppa direkt.
Magnolinda skrev 2008-06-02 11:51:49 följande:
Idag fick jag brev från KS! Är godkänd som donator! Ser det som att jag skänker en annan kvinna att få vara gravid med sitt barn! Är ju en annan kvinna som ger näring till det som blir barnet - utan henne inget barn! Hon är biologisk mamma, jag ger henne möjligheten och är genetiskt kopplad med barnet.Ska oxå ge till någon okänd, ingen jag vet nu som är i behov av min hjälp. Har en släkting som har väntat misstänksamt länge med att skaffa barn, samtidigt kan det ju vara ett medvetet val och jag har inte vågat fråga om de behöver hjälp.
Vad bra! Välkommen till gänget!