• MHoof

Tråden för oss äggdonatorer 5

Hej hej!

Skrev för någon månad sedan här och har funderat massor. Har inte tagit tag i det riktigt och ringt kliniken men jag ska göra det så jag får mina svar. Jag är ju som sagt väldigt rädd för nålar och hela den fadderullansvängen. Jag hatar sprutor och sjukhus och allt men ja gvill ju så gärna hjälpa min bekanta som inte kan bli gravid. Så därför känns det verkligen som att jag vill prata med någon om det innan jag beslutar mig för något. Jag vill ju kunna lämna blod med men törs inte...känns störtlöjligt men sån är jag. Så detta blir ett VÄLDIGT stort steg för mig isåfall. S får se vart det leder och om det skulle kännas konstigt att "ha gett iväg barn" på det viset. Ja ni fattar vad jag menar.

Jag älskar min Izolde
  • MHoof
    lilla: Nej jag vet att man inte ger iväg ett barn, men ja...det är det jag menar, tänk om det skulle kännas så bara för att det kom från mig? Nu känns det inte så nu men tänkom?! (så ska man inte tänka)
    Egentligen spelar det ingen roll vad folk säger om sprutor men skönt ändå att höra att dom inte är så farliga. Hur många måste man ta då?
    Och sen sitta å bli plockad...hujedamig Nej, jag åste prata med någon. Ska försöka ringa imorgon.
    Jag älskar min Izolde
  • MHoof

Vad skönt att höra att det gick bra för dig HUR ont gjorde det, går det att linka med något så man vet på ett ungefär? Tog det lång tid för dig?

Det där med brev lät ju faktiskt som en bra idé. Jag ska ju lämna ägg till en bekant då, men man kan ju även lämna anonymt och så matchar dom ägg från en annan kvinna till henne. Vet inte hur man ska göra. Men ja, jag ska ringa...på torsdag har jag ledigt och tid över, annars jobbar jag i veckan. Ser fram emot det.
    Men om man bor en bit från själva kliniken, hur funkar det då? Vet att man får ersättning en det blir ju lite krångligt att åka fram och tilbaka och så, eller?

Jag älskar min Izolde
  • MHoof
    lilla: Ja lite så känner jag med att det kommer kännas som att jag har barn med hennes man...så kanske sån annan donation isåfall.
    Man skulle kanske ta och ringa? Vet inte vad jag ska säga riktigt?
    Jag älskar min Izolde
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5