• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 5

MHoof skrev 2008-06-25 15:05:32 följande:
    lilla: Ja lite så känner jag med att det kommer kännas som att jag har barn med hennes man...så kanske sån annan donation isåfall.Man skulle kanske ta och ringa? Vet inte vad jag ska säga riktigt?
    Bara som det är, att du är intresserad av att göra en äggdonation och att du ska göra en korsdonation till din väninna. Lycka till!
  • Mjölk
    Interrupted skrev 2008-07-10 14:24:18 följande:
    Det vet jag inte. Har ju aldrig provat den typen av hormonbehandling. Det blir att testa. Är det för j#%?!-igt så gör jag det väl bara en gång.
    Jag fick inga som helst biverkningar! Men jag är väl ett undantag kanske. Det enda var ju att jag var öm i underlivet/äggstockarna några dagar efter äggplocken.
  • Mjölk
    Interrupted skrev 2008-07-11 07:30:17 följande:
    Det låter bra. Hoppas att jag inte heller märker så mycket. Men men, jag vill göra det ändå. Längtar riktigt tills det är dags.

Det kommer att gå bra ska du se. Om du kan undvika att cykla (speciellt på guppiga underlag) de första dagarna efter ÄP så gör det. Jag längtade också, kanske inte samma längtan som till t.ex. bröllop o utlandssemestrar men man är liksom glad att man äntligen är där. Och så är man väl lite nervös också och det är ju också en slags längtan.

Lycka till båda två Interrupted o HannaS86!

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-07-21 10:09:32 följande:
    Hahah ja jag trodde aldrig jag skulle komma ihåg att ta nässprayen 4 ggr om dagen men det gick över förväntan. Varje gång jag kom att tänka på sprayen så var det lagom att ta den (ungefär var tredje timma). Jag hade iofs påminnelser på mobilen samma tid varje dag ifall jag skulle glömma ;)
    Nässpray 4 ggr om dagen? Jag tog 2 ggr om dagen i vardera näsborre. Hm... kanske lägre dos du tog men vid fler tillfällen då.

Det där med transport. Första gången hämtade maken mig. Andra gången åkte jag buss, tåg + cyklade hem!
  • Mjölk

Hanna: Jag tog Synarela båda gångerna, så då är det ju en annan sort, antagligen med en annan dos därför.

Interrupted: Du kan gott ta ditt öl! Inga problem, bara man inte har alkoholproblem. Då kanske man för övrigt inte mår så pass bra att man ska donera ägg heller.

Helle04 och Romantica1981: Tack!

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-08-05 14:35:07 följande:
    Har pratat med Sahlgrenska igår och idag och jag ska börja spraya runt den 16:e aug, någon annan som vet när ni ska köra igång? Har äggplock i början av v.38.
    Så spännande! Hoppas allt går bra!
    Jag fick reda på igår att vid donation nr 2 blev den ena kvinnan gravid, medan den andra inte blev det. De har dock embryon i frysen också, så jag hoppas på det. Vid min första donation blev kvinnan gravid så det är ju 2 av 3! kul!
  • Mjölk

Just det, vi ska väl göra en ny tråd snart. Påminn mig om det!

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-08-13 09:45:11 följande:
    Hoppas du inte gjort en ny tråd nu när jag skriver här :) Vad kul att det gick bra! Hade för mig att du skrivit att du gjort så många donationer du fick lov till men jag kanske kommer ihåg fel? Förra gången var det 1/2 som blev gravid. Jag frågade i telefon ifall hon visste om den andra testat att föra tillbaka ett nytt ägg men det visste hon inte. Sen tar jag inte för givet att hon som blev gravid fortfarande är det, finns ju risk för missfall o sånt men jag hoppas det. Tänkte fråga nästa gång jag är där på besök och om det med att skriva brev till ev. barn.Känns verkligen som att man är "on my own" denna gången. Får recepten via post, tar blodprov på vårdcentralen 1 sept osv. Första gången jag kommer komma dit och träffa barnmorskorna ansikte mot ansikte är inte förrän jag tagit sprutorna några dagar (om någon månad) och de ska göra ultraljud vilket känns som evigheter bort. Men jaja, det är ju inget jag behöver fråga egentligen heller. Efter en gång kan man proceduren.
    Hej! Nej, ingen ny tråd än. Men det ska väl till den här veckan eller nästa.
    Jag har gjort två donationer och jag tror inte att jag gör fler, det räcker nog. Men men jag har ju några år kvar på mig om jag skulle ångra mig.
    Åh, så spännande! Kul med en ny omgång, hoppas de plockar många fina ägg på dej!
    Jag vet att kvinnan som blev gravid efter min första donation fortfarande är gravid och är väl i 5:e månaden nu. Himla skoj!
  • Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-08-13 10:30:01 följande:
    Vad roligt :DJa jag ska få lägre dos Gonal-F den här gången eftersom jag blev överstimulerad förra gången. Det var nära att jag åkte in till gynakuten efter plock men jag lyckades härda ut. Kollade på prislappen på Gonalen och shit vad dyr den är. 3600! För varje dos jag kommer ta den här gången sprutar jag in 400kr i mig. Det känns som att tiden går så långsamt, undrar varför jag ser fram emot att börja spraya egentligen? Det innebär ju bara att jag får huvudvärk, vallningar, ömma bröst o sånt :)
    Haha! Ja, man ser ju fram emot själva handlingen. Jag hade dock inga bekymmer alls med mina donationer, bara lite öm i underlivet några dagar efter plocket. Hoppas allt går bra för dej! Har glömt, hur många ägg fick de ut förra gången?
  • Mjölk
    Alyssa skrev 2008-08-18 09:17:35 följande:
    Ok, ja jag förstår om man inte får veta kön på barnet. Blir nog lite för mycket info. Ja jag hoppas verkligen att allt gått bra för min mottagare också man vet ju aldrig vad som kan hända. Hoppas det går hela vägen för din med!
    Hej! Jag donerade på Akademiska. Har dock inga fler nummer till dem än det somstår påderas hemsida. Hoppas det gick bra dock!
  • Mjölk
    lillasnurre skrev 2008-08-19 10:28:17 följande:
    Hej! Jag vill bara berätta att "min barnmorska" huddinge sjukhus ringde häromdagen och den kvinna som fått mina 8 ägg hade nu ett litet embryo i magen. De hade sett hjärtat slå på VUL. De hade dessutom fått två fina ägg till frysen! Jag är så glad för dem!!! Ville bara dela med mig av min glädje! Kram på er! // E
    Vad roligt! Det är så kul att få höra allas berättelser om donation och resultat!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5