• Xinyun

Ålder hos adoptivföräldrar, vad tycker vuxna adopterade?

När man diskuterar ålder hos adoptivföräldrar så blir det förstås alltid två grupperingar, en grupp vill hålla åldersgränsen för adoption låg och en grupp som tycker livserfarenheten uppväger en högre ålder. De som tycker att det första alternativet är bäst är ofta rättså unga och de som tycker andra alternativet är de som är äldre. Man är sig själv närmast.
    Vuxna adopterade märks sällan i åldersdebatten,är debatten ointressant eller onödig eller tycker ni inte att den leder fram till något konstruktivt?
    Har era föräldrars ålder spelat stor roll i ert liv?

• Svar på tråden Ålder hos adoptivföräldrar, vad tycker vuxna adopterade?
  • Xinyun
    Svar på #1
    Ja tack, precis så, fler får gärna reflektera på ett personligt sätt. Det är så lätt som adoptivförälder att tycka det ena och det andra men jag vill veta hur ni upplevt det med gamla/unga föräldrar. Ja, mest gamla då, för de flesta adoptivföräldrar är ju äldre än de flesta bioföräldrar.
  • Xinyun
    mammatillvictor skrev 2008-05-26 22:23:35 följande:
    Usch vad jag svamlar, är trött och ska lägga mig nu
    Nej då, du svamlar inte, du "tänker högt" och det är just sådant som ger mig så mycket!

Nu väntar sängen.
  • Xinyun
    Manchester skrev 2008-05-28 15:25:55 följande:
    Det blir galet om en 42-åring får adoptera ett spädbarn medan en 43-åring nekas att ta emot en femåring.
    Tycker jag också, en åldersgräns får inte försvåra för äldre barn att få föräldrar, då är man ute och cyklar med barnperspektivet.
  • Xinyun

Tack alla som gjort inlägg i denna tråd, det gav mig mycket!

Svar på tråden Ålder hos adoptivföräldrar, vad tycker vuxna adopterade?