• Bebiiis88

Dovw summer glow....

Köpte den i helgen och fick ett fint brunt resultat efter bara första insmorningen. Gillar den skarpt!
    Man ska ju skrubba kroppen och ha sig när man använder den, men det jag funderar över är om man måste göra det varje gång man duschar? :S Går färgen bort och/eller blir fläckig om man duschar utan att skrubba? eller sitter den "fast"?

Färgen kommer ju inte förrän efter ett par timmar och den blir ju bättre när man har smort in sig några gånger, så duschar man nu och skrubbar så går ju färgen bort igen och man får börja om... Någon som förstår min fundering? :-P Blir ju så jobbigt om man duschar varje dag... :-P

kortfattat: Går det att duscha utan att färgen försvinner och man blir fläckig på hela kroppen eller SKA man skrubba vid varje dusch?

• Svar på tråden Dovw summer glow....
  • Bebiiis88

Dove* summer glow ska det ju givetvis vara...

• KaeJ

Jag smörjer in mig med den som en vanlig lotion efter ducsh. Har aldrig varit med om att det blir fläckigt.

Tycker också den är superbra speciellt nu när solen börjar titta fram på riktigt sp man slipper ha solglasögon på sig när man tittar på sig själv!

• Bebiiis88

ah okej. Så du skrubbar aldrig bort "den gamla" lotionen då.

Jo det är jätte skönt. Har så svårt att bli brun i bara vanliga solen och solarium är så tråkigt. Och så är det ju en massa risker med det. Så den här lotionen va räddningen :) Helt undebrar!

• KaeJ

Nix brukar inte skrubba alls, inte för lotionens skull.
    Tycker denna är bra för att man behöver inte vara rädd att det blir fläckar som med en brun-utan-sol kräm.

• Bebiiis88

ok. Använder du den för ljus till normal eller normal till mörk hy? Tänkte om det är någon skillnad på om det lättare blir fläckar med t.ex. den mörka?

Använder du i ansiktet också?

• KaeJ

Kör alltid med den ljusa först sen när man fått lite färg och börjar få en egen bränna kör jag med den mörkare.

I ansiktet har jag den inte lika ofta som på kroppen men det händer då och då, men jag tror det finns speciella för ansiktet, är inte riktigt säker.
    Men gör likadant med den, ljusa först sen mörkare...

• Bebiiis88

ah okej. =) tack för svaren. Ska nog också göra så. Har både den ljusa och mörka.

• Inki79

Använder också den och tycker också att den är superbra! Köper den för normal till mörk hy fast jag själv är väldigt ljus när jag varit utan sol hela vintern, fungerar bra ändå. Använder den i ansiktet också ungefär varannan till var tredje dag (lika ofta som jag smörjer in kroppen med den). Brukar skrubba mig i duschen men inte varje dag, tror inte det behövs, resultatet brukar bli fint ändå! Har ni på er den dagtid? Jag brukar smörja in mig på kvällen och sova med den (ett tips i sådana fall är att sova på en handduk, vårt lakan blev missfärgat trots att jag väntade en bra stund innan jag la mig).

Första barnet beräknat 8/9-08
  • Bebiiis88

är också ljus i hyn. Tyckte den mörka lotionen va jätte bra och skit fin färg. Knallbrun blev man, riktigt snyggt. Däremot vet jag inte om jag vågar ha den i ansiktet? Men de som är är att jag ser jätte brun ut på bröstet och halsen men ansiktet är mkt ljusare :P Så därför köpte jag den för ljus till normal hy så jag kanske kan ha den i ansiktet. Så blir det ju lite jämnare färg iallafall.

Och så skulle jag vilja veta hur ni gör vid handlederna? Eftersom att man blir alldeles konstigt färgad om händerna så ska man ju tvätta händerna när man har haft på lotionen, men då blir det värsta randen eller ja skillnaden vid handlederna. Det blir värdens kant där ju. Hur undviker man att få en sån kant? :S

Och fötterna... Har ni på lotion under fötterna eller bara på ovansidan? Jag blir alldeles orange och så ser det skitigt ut om jag har under...

• Bebiiis88

Jag har hittils iallafall satt på mig krämen på dagtid. Det har inte färgat av sig då iallafall.

• Inki79

När jag tvättat händerna så drar jag med en bomullstuss där krämens kant är för att jämna ut kanten. På undersidan av handleden drar jag från handen mot underarmen och på ovansidan drar jag från överarmen mot ovansidan av handen. Samma på fotens ovansida, smörjer aldrig under utan drar med en bomullstuss mot tårna och sidan av foten för att jämna ut kanterna. Gör alltid samma i ansiktet också, drar med en bomullstuss från kanten vid hårfästet in mot håret för att det inte ska bli en skarp kant där.

Lycka till!

• FruStolpe

Läste om mirakelkrämen här igår, så köpte den idag och har precis smort in mig. Hoppas VERKLIGEN att den är bra nu!!

• Bebiiis88
    FruStolpe skrev 2008-05-27 13:37:58 följande:
    Läste om mirakelkrämen här igår, så köpte den idag och har precis smort in mig. Hoppas VERKLIGEN att den är bra nu!!
    hehe
    Jodå. Jag blev dock fläckig efter att jag duschade och inte skrubbade om mig. Iofs bara på armarna och händerna. Så de måste jag skrubba nu.

Om några timmar kommer du bli brun :D De tar ett tag innan de har "grott" in i huden. Imorgon är du ännu brunare. Så va det iallafall i mitt fall :)
  • FruStolpe
    Bebiiis88 skrev 2008-05-27 14:50:50 följande:
    hehe Jodå. Jag blev dock fläckig efter att jag duschade och inte skrubbade om mig. Iofs bara på armarna och händerna. Så de måste jag skrubba nu. Om några timmar kommer du bli brun :D De tar ett tag innan de har "grott" in i huden. Imorgon är du ännu brunare. Så va det iallafall i mitt fall :)
    Lite effekt ser jag redan. hmm...smorde benen 2gånger, hoppas de inte blir heeeelt svarta. Fast de var ganska bleka så...
  • Bebiiis88
    FruStolpe skrev 2008-05-27 14:54:29 följande:
    Lite effekt ser jag redan. hmm...smorde benen 2gånger, hoppas de inte blir heeeelt svarta. Fast de var ganska bleka så...
    va bra =)
    Ok, nej det tror jag inte dom blir. Tyckte färgen tog sämst på benen, så dom skulle nog jag också behöva smörja några gånger till innan dom får samma färg och effekt som på överkroppen. Dock är det svårt och få det bra vid handlederna och händerna. Men ska göra som Inki79 sa det där med bomullen nästa gång.
  • LillaÄrtan

Ååå wow, nu åker jag på stan och köper denna mirakelkräm jag också
    Vit som ett lakan när man varit och ÄR utan sol här i norr!!

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • FruStolpe
    Bebiiis88 skrev 2008-05-27 14:57:19 följande:
    va bra =)Ok, nej det tror jag inte dom blir. Tyckte färgen tog sämst på benen, så dom skulle nog jag också behöva smörja några gånger till innan dom får samma färg och effekt som på överkroppen. Dock är det svårt och få det bra vid handlederna och händerna. Men ska göra som Inki79 sa det där med bomullen nästa gång.
    Hmm..ok! Får se hu mina handleder blir... Det kommer väl fram sen när jag står på sonens avslutning ikväll.
  • Bebiiis88
    LillaÄrtan skrev 2008-05-27 14:58:31 följande:
    Ååå wow, nu åker jag på stan och köper denna mirakelkräm jag också Vit som ett lakan när man varit och ÄR utan sol här i norr!!
    du får göra det .
    Billig och bra kräm!
  • Bebiiis88
    FruStolpe skrev 2008-05-27 14:58:52 följande:
    Hmm..ok! Får se hu mina handleder blir... Det kommer väl fram sen när jag står på sonens avslutning ikväll.
    Hehe, jo kanske Annars imorgon när du vaknar ^^. Men det går bort ganska lätt om man skrubbar med skrubb eller handduk. Så. det är íngen katastrof om det skulle råka bli.
Svar på tråden Dovw summer glow....