• Tésan

Raggare Del 6

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Bellan85 - Pontiac Le Mans -65
    Kvastilda59 - Cadillac Coupé De ville -59
    Lady1nblack - Chevrolet Caprice sedan -78 (,HGW -91)
    prinsessa05 - Chevrolet Impala - 58
    Pinup Car Cruiser - Lincoln Premier -57, Buick Roadmaster-50 & Cadillac Coupé De Ville -63
    Kissekattmamman - Cadillac De Ville -70 en cabbe...
    ullabella84- pontiac boneville -65
    TeLoo- Shelby Cobra -69
    Plumpa - Oldsmobile 98 -68
    Ullis69 - Chevelle SS396(454) -68 cab
    Zchimla: El Camino-69
    xandra84: Pontiac Bonneville -66
    xxxx: Dodge Coronet 440 -66
    AC 76- Lincoln Continental Mark 4-74
    Tesan81 Plymouth valiant cab -75 och Opel rekord (olympia) -63
    Moparwoman - Dodge Dart GTS -69
    Tessisen - Ford Fairline -66
    tinis77 - Ford Fairlane -57
    Alexxia - Chevrolet Malibu -76 hgv
    cadillcacbabe - cadillac cup deville -59
    Pappa Mattias - Lincoln capri special -54, Hot-rod bygge.
    svarta malin - Ford Custom 300-59,Ford Customline-54 under ombyggnad
    Hanya72- Camaro -74
    Benny79 - Ford Galaxy -61
    RosiePosie - Humber Hawk Saloon -53
    annis41 - Dodge Polara -68
    qaz - Chevrolet Impala-60
    MissMio - Cheva Astro-92, Dodge Dart-75 och Cheif Cherokee-77 (två sista e väl egentligen gubbens...)

Länkar:

Kläder till lill*n:
    www.evilout.se/

Summer on wheels:
    www.summeronwheels.com/

Ballsta Räägers,klubben jag hänger runt med:
    web.telia.com/~u60204486/Allframe.html

Även denna ibland:
    www.streetrulers.se/

HotRodDadys ställe:
    www.honkytonk.org/index.php

Länk från Lola Jämtland:
    www.sivletto.com

MsRahkonen klubb som hon hänger runt med!
    www.eastcoastersroselaw.se/

Ett måste för alla raggare:
    www.raggarportalen.se/

en annan "chat" sida
    www.hotrod.se

Första delen av våran tråd! :
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m17618699.html

Andra delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20758098.html

Tredje delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m23898141.html

Fjärde delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m27038896.html

Femte delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m29951010.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 13:58
    Dags för lite uppdatering

En kul sida där man kan köpa roliga saker:
    www.raggarprylar.se

Gjorde en ny tråd också! Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

• Svar på tråden Raggare Del 6
  • yossis

Jag har köpt 3 tyg märken på power, det är allt. Har alltid velat ha en skjorta med snygga tygmärken på men aldrig hitta någon som jag gillat rakt igenom så jag tänkte köpa tygmärken & göra en egen men när jag väl hittade tygmärken jag gillade så hittar jag ingen skjorta istället *suck*

• Ullis69

yossis: det är väl typiskt, känner igen det mer än väl. Apropå kläder, lovade ju en länk... : http://www.pinupgirlclothing.com/redasiannetti.html# (den jag funderar på, men finns mååånga alternativ)

Brukar inte heller handla så mkt på Power, brukar bli nån kul tröja t ungarna typ. Men förra året köpte jag både jacka o jeans o massa annat, sambon me, å i år blir det /nog/ iaf ett par jeans. Föll för Caltex som e med o säljer lite här o där. HATAR att köpa jeans men deras satt som gjutna (nåja, innan alla gluten-kg hoppade på mig , men de e snart väck ). Såg att de nu har stretchjeans i samma modell... Å så funderar jag på å titta på nån snygg klännig t höstens bröllop, om jag inte beställer fr USA innan *velar*

Kläder t ungarna ja, skulle kunna ruinera oss på sånt... Lilltösen fick handla egen svart huvtröja på CCW, ville hon skulle ha nått lite fränare så vi visade aldrig alla söta m katt, häst mm. Men behövde inte "oroa" oss... Hon gick direkt t värsta tribaltröjan o det är enl henne själv "så cooool, o´jeah! "

Ska Alla göra under midsommar då???

• Circus Larsson

Vi ska fira midsommar uppe i orsa på tallhed Glad
    kopplingen sitter och nu går det inte att få mer hästar till smallblocken så nu jäklar så ska det gasas.
    Barnen är helt spännda nu när pappa ska köra, lite miljöskadade kanske. HIHI
    Midsommardagen skyndar vi oss hem till rättvik för vår häst startar, taskig planering Ledsen

Sen ska vi hinna träffa vår lilla nyfödda kusin Isabelle
    Känns som det blir en stressig helg.
    Men som tur är så börjar semestern nästa vecka

• NornaB

Midsommar firar vi i Lönnsboda hos min arbetskamrat! Ska tälta dä oxå1 Jag som inte tältat sen jag va lite ska tälta mycket den närmsta månaden! Kommer o vara helt "vingabröten sen"

*rasmus*isac*max*
  • yossis
    Ullis69 skrev 2008-06-18 08:15:23 följande:
    yossis: det är väl typiskt, känner igen det mer än väl. Apropå kläder, lovade ju en länk... : www.pinupgirlclothing.com/redasiannetti.html# (den jag funderar på, men finns mååånga alternativ)
    Tackar, ska genast gå in & kolla.
  • yossis
    Blir väl traditons enlig grillning & traktor med vagn till Tullsängs lada ihop med ett gäng glada vänner.
  • AlexandraK
    Det blir att åka till Blekinge och fira i en stuga utan el och vatten. Vi blir nog sådär 16 personer. En massa midsommarmat, bad (om det är tillräckligt varmt) och annat skoj!
  • Ullis69

Har blivit lite sugen på Orsa jag med... Var längesen.
    Vi tänkte ta en "lugn" midsommar för omväxlings skullOskyldig, brukar vara intensivt, lite mätta sen helgen Generad (iaf sambon ). Planen är skippa Tullsängs lada, tradition härikring, o bara gå på förfesten hos "grannarna" (som ändå alltid e roligast) efter att ha umgåtts lite med övriga familjen o kört äldsta t pappsen... O sen åka in till Säterdalen på lördagen o cruisa runt lite med sambon bakom ratten (trodde ALDRIG jag skulle få va med om de en partykväll  ) O om vi ändå inte tänker va trötta på lördag så passar ju Orsa utmärkt! Får se vad "resten" tycker bara.

NornaB: vi får leta upp en bra massör åt dig

• Circus Larsson

NornaB:
    du får komma upphit jag är halvt utbildad hästmassör (har ett prov kvar att göra) Glad

Vi ska ha grillning här hemma på lördagen, min bästa vän från Oskarshamn kommer hem så vi ska åka till Orsa på morgonen tillsammans sen blir det grill och lite öl och vin här hemma på altanen med (förhoppningsvis) en fin solnedgång över siljan.
    Sen blir det sill lunch med farmor o farfar troligtvis på söndagen.
    Lite tradition måste det bli, även fast det börjar se ut som att Orsa är vårt midsommar hak.

Ullis: Du kan väl höra av dig om ni åker till Orsa så kan vi kanske träffas, det vore kul.
    Du kan väl skriva i min gästbok om ni åker, jag kollar den innan vi åker, annars så vet du ju hur vår mustang ser ut.  Glad

• AlexandraK

*skrattar åt mig själv*

Igår hjälpte jag till i garaget med Lemansen i ca 3 timmar. Med lite allt möjligt... Det är inte ofta det händer - och vad resulterade det i? Världens träningsvärk! Men det tänker jag INTE berätta för min man!

Svar på tråden Raggare Del 6