• Lilla Lycka

gravid-arbetskläder?

Är det någon som vet om det finns arbetskläder för gravida? Jag jobbar en del i ladugårdar och liknande och brukar använda arbetsbyxor i grovt tyg med många fickor (typ blåställ). Problemet är att de börjar bli svåra att knäppa. Det går ett tag till med mitt BellaBand, men jag skulle gärna vilja hitta ett par gravid-byxor för grovjobb. Är det någon som vet var man kan hitta såna? Finns det överhuvudtaget?

• Svar på tråden gravid-arbetskläder?
  • Prinzessan

Jag undrar detsamma! Jag måste tillochmed ha varselkläder.. de är typ fulla med reflexer och är gula :P hehe

• Hobbysömmerskan

Jag fick gå upp en eller om det var två storlekar med sonen och köra resårband i midjan + hängslen när jag väntade sonen. Hade fristads chaufförsbyxor (varsel) plus deras hängslen. Det funkade men var inte optimalt men när man är tvingad så vad gör man inte. jobbade som lastbilschaufför under graviditeten. Hoppas ni hittar något som kan passa/fungera

• Prinzessan

Hihi ja det löser sej nog. Just nu är det ingen fara för min del. Men det lär väl ändras. Ja jag får sy dit resår som du användt :)

Jag kör truck.. det är hoppit å skuttit.. får se hur det går :P

Svar på tråden gravid-arbetskläder?