• Anonym

Synbortfall, Svårt att koncentrera mig på när nån pratar!? Snälla hjälp mig.

Under dom här dagarna har de verkligen förrvärrats. snälla nån som kan hjälpa mig med att säga vad det kan vara för fel på mig :( Blir så rädd.

Jag känner en känsla av att inte kunna fokusera mig på vad andra säger, att jag känner mig yr, yrslig, huvudvärk, så blir jag rädd när jag får sådär att jag känns som att min "nervositet" över att jag blir ofokuserad och får synbordfall syns utåtsett av dom jag pratar med??

vad kan detta vara?? känns som att jag inte är med i matchen :(

Är det stress??
    Eller vad tusan kan det vara??
    Snälla hjäl mig!!!

• Svar på tråden Synbortfall, Svårt att koncentrera mig på när nån pratar!? Snälla hjälp mig.
  • Anonym

Är det ingen som känner igen sig =(

• Okaa san

kan ju vara stress, men kolla upp det så de lixsom int eär något allvarligt!

• SVejsan

Helt klart läkarbesök för dig... Låter som utbrändhetssymtom/ gått in i väggen... Har du mycket kring dig Privat/i arbetet?

• Anonym

Är ensamstående med ett barn, är ändå bara 23 år gammal.
    Men har mkt bollar i luften med studier, jobb & fixa skolarbeten och praktik på ett tugnt psykiatriboende...

Tror ni att det kan vara stress??? Vad skulle det kunna visa sig på ett läkarbesök..hur är symtomen för utbrändhet??

• Anonym

glömde tacka för era svar:(

• Madonna

Hej,

Visst känner jag igen mig. Jag hade i yngre år exakt samma symtom, det visade sig vara migränanfall! Och migränen berodde på att jag var översynt, fick glasögon och sedan var det puts väck. Har fått endast enstaka återanfall under årens lopp men det har varit för att jag slarvat med att använda glasögonen.

Observera: synbortfallet har inte med synfelet att göra utan är ett väldigt vanligt symtom vid migrän.

lycka till!

• Anonym (japp)

Jag har det precis likadant, inte så ofta synbortfall när jag pratar med någon, mest hemma, men allt det andra. Jag tror att det är stress, eller, jag förutsätter att det är stress-symptom, för det stora arrangemang jag planerat inför i ett halvår (mitt jobb) är om tre veckor. Hade samma symptom förra året inför samma arrangemang. Plus aptitlöshet, illamående, magproblem, stunder av likgiltighet...

I år är magproblemen minskade, istället har jag fått migrän för första gången i mitt liv...

Vet inte om du har en bra läkare, jag uppsökte aldrig någon eftersom jag dels inte litar på de olika familjeläkarna jag får träffa (aldrig samma) och dels tänkte att det hela skulle gå över efter arrangemanget.

Det som "läkte" mig förra året var en veckas vandring i våra vackra svenska kalfjäll, med mobilen avstängd och sambon som enda sällskap. Då kunde jag äntligen varva ned!

Men jag har förstått att man ska lära sig leva bra hela tiden också. Fast där jag mycket att lära...

Svar på tråden Synbortfall, Svårt att koncentrera mig på när nån pratar!? Snälla hjälp mig.