• Kajsan

Jag vill inte bo i Stockholm -vill ut i landet!

Jag vill verkligen inte bo kvar här!
    Vi har lagt ut vår lägenhet på en massa bytessajter, och sambon hoppas på ett typ hyresradhus i en förort.
    Och nu har vi ett sånt byte typ klart.
    Men jag drömmer fortfarande om att flytta långt! Eller ivarjefall halvlångt...
    Typ 10-15 mil från Stockholm, skulle kunna byta in vår lägenhet mot ett hus nånstans eller nåt...
    Men sambon är trist och vill inte alls härifrån
    Vad ska jag här att göra? Det är ju bara dyrt!
    Usch, ge mig argument att köra med när jag ska övertala

• Svar på tråden Jag vill inte bo i Stockholm -vill ut i landet!
  • anarkokapitalist

Knivsta kanske?

• Videli

Känner precis som dig, vill bara bort härifrån...

Men jag har övertalat min man, det var ju i och för sig inte så svårt. Jag bara längtar!

• Kajsan
    Videli skrev 2008-05-27 15:38:58 följande:
    Känner precis som dig, vill bara bort härifrån...Men jag har övertalat min man, det var ju i och för sig inte så svårt. Jag bara längtar!
    Vart ska ni ta vägen? Har ni hittat nåt bra?
    Jag vill ha gräsmatta!
  • AnneSophie

Finns ju massor av pendlingsorter! Jag bor tex på landet (får man nog säga) i Sörmland men det är bara 30 minuter med tåg till Stockholm central.

I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • Kajsan
    AnneSophie skrev 2008-05-27 15:40:26 följande:
    Finns ju massor av pendlingsorter! Jag bor tex på landet (får man nog säga) i Sörmland men det är bara 30 minuter med tåg till Stockholm central.
    Ja men precis! Vi har fått superbra bytesalternativ i Mariefred, hur fina lägenheter som helst, typ finast i stan ( nu vill jag ju bo i hus ifs ) men sambon tycker det är för långt bort
  • Videli
    Kajsan skrev 2008-05-27 15:40:20 följande:
    Vart ska ni ta vägen? Har ni hittat nåt bra?Jag vill ha gräsmatta!
    Vi ska till sörmland, precis som AnneSophie skriver bara 35 min till centralen. Vi bor idag på Värmdö och det är helt sjuka priser här ute, så vi gav upp!
  • AnneSophie
    Kajsan skrev 2008-05-27 15:43:26 följande:
    Ja men precis! Vi har fått superbra bytesalternativ i Mariefred, hur fina lägenheter som helst, typ finast i stan ( nu vill jag ju bo i hus ifs ) men sambon tycker det är för långt bort
    Åh Mariefred som är så fint! Trosa kan också rekommenderas (även om jag tror att kommunikationsmöjligheterna är sämre).

Varför vill din sambo inte flytta då? Någon speciell anledning eller är han bara inte sugen alls?
    I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • Videli
    Kajsan skrev 2008-05-27 15:43:26 följande:
    Men Guuuud han är inte klok din sambo, hälsa honom det Mariefred är supermysigt, dit har vi varit på väg många gånger men för oss blir det Strängnäs nu.
  • AnneSophie
    Videli skrev 2008-05-27 15:44:30 följande:
    Vi ska till sörmland, precis som AnneSophie skriver bara 35 min till centralen. Vi bor idag på Värmdö och det är helt sjuka priser här ute, så vi gav upp!
    Undrar vart? *nyfiken*
  • Kajsan
    AnneSophie skrev 2008-05-27 15:45:16 följande:
    Åh Mariefred som är så fint! Trosa kan också rekommenderas (även om jag tror att kommunikationsmöjligheterna är sämre).Varför vill din sambo inte flytta då? Någon speciell anledning eller är han bara inte sugen alls?
    Jag tror att han är galen helt enkelt
    Han är väl orolig för att bi isolerad eller nåt Att inte kunna gå på alla Hammarbymatcher kanske?
    Äh, jag vet inte.
    Jag blir deppig ivarjefall.
Svar på tråden Jag vill inte bo i Stockholm -vill ut i landet!