• Tonci

Någon med häst i Göteborg?

Då jag själv är ganska ny här i Göteborg vore det kul att komma i kontakt med härliga hästmänniskor.
    Jag själv väntar på att få ta hem mitt unerbara sto igen, efter 4 år!! Ni kan tänka er att jag har saknat henne..
    Ska bara lyckas hitta en bra stallplats så är det kirrat sen.

• Svar på tråden Någon med häst i Göteborg?
  • majjssan

Här är en med häst i Göteborg.
    Min står i Säve och där finns det endel stall och lösdrifter att välja på.
    Jag förstår att du längtar efter din häst 4 år är en lång tid.
    Lycka till med stall letandet.

• Tonci

Ooh, en :) Haha! Finns det många fina ridvägar där?
    Har bara fått vart är och pysslat med en häst, mellan tuve och säve.

• majjssan

Jag har stått på Stall Adam innan och det ligger mellan Tuve/Säve.
    Nu står vi utanför Säve samhälle och kommunen har byggt jättefina ridvägar.MAn kan rida i över 2 timmar på dessa vägar och då kan du rida från Säve,djupedal och till Kärra.
    Kan rekomendera dessa ridvägar och det finns många mysiga stall i Säve.Bästa är om du har möjlighet till bil för då finns det många mysiga stall längre in på vägarna,bakom Säve kyrka.
    Vi kanske ses på vägarna.........

• Tonci

Jag kanske har fått stallplats endast 10 minuters promenad från oss, vid Delsjö området. Så jäääkla underbart! :) Hoppas verkligen på den platsen, drömmen!

• majjssan

Grattis Delsjön har fina ridvägar.Håller tummarna för er!!!

• Majsan70

Delsjöarna har kanonfina ridvägar o man kan rida i många timmar via dem. Ändå till Kungsbacka o vidare faktiskt. Fast med lite användande av vanliga vägar emellanåt. Finns fina ridbanor i det området oxå om man vill rida så oxå.

• Tonci

Ja, det är hemskt fint! Och jag fick stallplatsen, så nu längtar jag till den 1a september :)

Svar på tråden Någon med häst i Göteborg?