• Anonym (hur?)

Hur och vad gör man, när man plussat?

Ja, alltså. Vad ska man göra?? Jag har inte plussat än men hoppas på ett stort sådant på stickan om ett par dagar.

Satt och klurade lite nu bara och vad gör man efter att man fått +? Ringer man mvc dagen efter eller? Jag har verkligen ingen aning om rutinerna för det här, första ggn för mig OM det nu blir som jag vill.

• Svar på tråden Hur och vad gör man, när man plussat?
  • Stoffe76

Jag försökte ringa dagen efter, men missade telefontiden, så det blev två dagar efter pluset. Då fick jag tag i dem och bokade en tid för ett första besök.

• Tess76

Ja, då ringar man bm. Här hos oss får man en tid veckan efter för lite information om kost och vad man får och inte får äta/dricka etc. Sedan bokas det en tid runt v10-12 för inskrivning. Men det där är olika har jag förstått det som.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Mopsan

ja du det är ganska tråkigt faktiskt det är inte mkt att göra :) jag vet att inskrivningen brukar vara runt v 9 du kan ju ringa och boka tid till inskrivning direkt efter +. men heller ingen brådska. Den allra första tiden och den allra sista tiden är tråkigast man vill ju att nått ska hända nu!!!! Lycka till nu

• Anonym (hur?)

Aha, ok! Snacka om att man känner sig lite vilse.

Tack så mkt, allihop!

• Kya

du kan ju köpa vitaminer med folsyra i, tex vitamax kvinna. det innehåller tillräckligt mkt folsyra.

när jag pratade med BM om att jag ville bli gravid så rekommenderade de att man skulle börja äta vitaminer direkt, även om man kanske inte blev gravid på studs...

• Anonym (hur?)

Den biten har jag redan fixat, började äta vitaminer redan i vintras, Mitt Val Kvinna. Började med dem för att jag var konstant förkyld och läste mig sen till att de är bra vid graviditet så jag fortsatte med dem iom att vi ju planerade bebis.

Kya skrev 2008-05-27 20:06:12 följande:
    du kan ju köpa vitaminer med folsyra i, tex vitamax kvinna. det innehåller tillräckligt mkt folsyra.när jag pratade med BM om att jag ville bli gravid så rekommenderade de att man skulle börja äta vitaminer direkt, även om man kanske inte blev gravid på studs...
  • Kya
    Anonym (hur?) skrev 2008-05-27 20:12:16 följande:
    bra idé ja då är det bara att ringa BM när du får ett plus på stickan! mkt mer behöver du inte göra!
  • Anonym (hur?)

Tack, vad skönt! Då får de lotsa en vidare helt enkelt.

Kya skrev 2008-05-27 20:22:53 följande:
    bra idé ja då är det bara att ringa BM när du får ett plus på stickan! mkt mer behöver du inte göra!
  • Kya
    Anonym (hur?) skrev 2008-05-27 20:25:58 följande:
    precis, du får antagligen komma på inskrivning runt vecka 10, och innan dess händer det tyvärr inte så mkt...
  • Anonym

Jag har alltid vantat ett tag for som sagt sa brukar man ju inte fa komma forran tidigast v9

• Kya

jag ringde direkt, hos oss var det en bra idé, för de var visst fullpackade med nygravida. då fick jag en tid i vecka 10. en annan tjej som ringde sent fick inte komma förrän i slutet av vecka 11 för att det var så fullt...

• Anonym (hur?)

Oj! Då ska jag verkligen se till att ringa direkt. OM jag plussar då... *hoppas innerligt* Köpte ett CB Digital idag, får se om det syns ngt imorgon, har så oregelbunden mens. Annars får jag testa på nytt om några dgr. Tack för hjälpen!

Kya skrev 2008-05-28 10:31:18 följande:
    jag ringde direkt, hos oss var det en bra idé, för de var visst fullpackade med nygravida. då fick jag en tid i vecka 10. en annan tjej som ringde sent fick inte komma förrän i slutet av vecka 11 för att det var så fullt...
  • Kya
    Anonym (hur?) skrev 2008-05-28 19:14:41 följande:
    spännande spännande du får uppdatera oss!
  • Anonym (hur?)

Absolut! *håller alla tummar och tår jag kan för mig själv*

Kya skrev 2008-05-28 22:10:53 följande:
    spännande spännande du får uppdatera oss!
  • Anonym

plussade i tisdags. jag ringde till mödravårdcentralen dagen efter. fick en tid för inskrivning den 12 juni.
    på telefon gav hon mig två hemsidor jag skulle gå in o kika på. typ vad man får äta osv...

• Anonym (hur?)

Inget plus på stickan i morse inte, men symptomen kvarstår, så jag hoppas jag inte är extremt skendräktig så de dröjer kvar. Ska prova om en vecka igen, så får vi se om jag får samma eller ett annat resultat.

• Anonym (hur?)

Tänkte bara säga att jag idag fick en supermens som heter duga, nästan 3 v efter BIM. Vi får försöka igen vid nästa äl.

Svar på tråden Hur och vad gör man, när man plussat?