• NeA 84

blekning som tar bort gul oranga skiftningar?

jag undrar om nån vet nått bra å effektivt blekningsmedel som tar bort orange gult i håret.
    har haft mörkt färgat å blekt, då blidde de lite orange gult
    har haft i silverschampo, men håret blir bara fett av de....

snälla hjälp mig med tips! måste ha nån blekning som tar bort det gula!

Adam 02 Gabriel 05
  • Svar på tråden blekning som tar bort gul oranga skiftningar?
  • FrökenFlora

använd en silvertoning eller beigegrå toning, fråga och köp på en frisersalong- en bra sådan typ hårgänget

• smarties

Mood Pärlblond.

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • NeA 84

tänkte testa de på torsdag....hoppas de funkar. men om de inte funkar behöver jag mer tips

smarties skrev 2008-05-27 20:38:34 följande:
    Mood Pärlblond.
    Adam 02 Gabriel 05
  • SatuSv

Loreal har förutom silverschamo en annan,den rosa flaskan som ska ta bort röda o gula skiftningar.
    Finns nog inte direkt nån blekning som tar bort det,satsa mer på nån toning,Pärlblond eller liknande..

• NeA 84

när jag var "fjortis" hade jag blonderat hår. då brukade jag å en kompis ha i citron som finns på flaska som man ha till fisk....det hade vi i håret när vi solade. ¨å det hjälpte, håret blektes.
    så nu när jag satt på balkongen å sola som kom jag på den suveräna idén att ha i sånt i håret....haha...
    så får se om de hjälper lite.

Adam 02 Gabriel 05
  • lillysmamma2

blek inte igen, använd silvershampoo!finns att köpa på hårsalonger och den bästa som jag har provat är matrix silvershampoo!håret blir vitblont och alla gula skiftningar försvinner.

stolt 2barns-mamma!
  • Happy 2

Jag vet vad som hjälper super bra :) Såg ut som en kyckling i huvudet en gång när jag blekte håret. Fick då tipset från frisören att köpa en skumtoning. OCH DET HJÄLPTE :D inte en enda gul skiftning var kvar efter ca 2-3 vanliga hårtvättar :) rekomenderas starkt + att flaska kostar ca 70kr & räcker i en evighet :P Man blöter håret som vanligt & blandar i skumet i håret precis som schampoo & låter det sitta ca 20 minuter första gången. Sen är det bara & skölja ur. Behövs det mer behandling så kan du göra om samma sak nästa dag men då räcker det förmodligen med att ha i det i ca 10 minuter bara & vipps du är superblond ist :) Köps hos frisören.

Den heter: Goldwell colorance Soft color 10-v violet blond

• snuttP

Säger också silver schampo. vet inte vilken du provat. Jag har en från Loreal. Min hår blir inte det minsta strävt. Salongsshampo ska tilläggas. Vet inte ens om man kan köpa silverschampo i vanliga butiker.

Svar på tråden blekning som tar bort gul oranga skiftningar?