• Googels

Vad har era barn för snuttedjur/filt/sak?

Vad använder era barn som snuttedjur/filt/sak?

Min dotter (15 mån) har av någon anledning valt sina matskedar i plast som sin snuttesak, vilket på sätt och vis är bra för hon har ingen preferens för vilken av dem hon vill ha utan om hon tappar bort en så duger nästa lika bra.

Nån annan med lite udda saker eller har era barn mer normala grejer?

• Svar på tråden Vad har era barn för snuttedjur/filt/sak?
  • viseversa

dottern har en gosehund från kalikå som hon älskar.den är vit med röda prickar och hon suger på tassarna på den och så håller hon den under näsan samtidigt som hon suger på tummen. så nu luktar den riktigt surt precis som hon vill ha den. Kan erkänna att den är lite äcklig men hon kan inte sova utan den.

• Chewie

Mina barn har endast haft nappen och mig, de somnar med mig, vaknar med mig, myser jämt och ständigt, de är väldigt gosiga och mysiga. Stora sonen hittade ett speciellt födelsemärke på min arm som var hans "mysprick", han somnade direkt när han hittade det Andra sonen petar mig i naveln så somnar han!

Pärlan 050304 & Pajas 070105
  • Niccita

Sonen har en apa som är lika stor som han själv. (Just nu klädd i en otroligt vacker sliten body ) Ser dökul ut när han kommer släpandes på den

• Zizter

min son har örngott som snuttefilt.. haha.. ingen speciell utan bara det är ett örngott som han håller i så blir han lugn och fin... så man behöver aldrig va orolig att tappa bort den.. för örngott har man ju många av här hemma!! Snuttisnutt

• moosen

en vanlig sak skulle jag säja. Hon har en mjuk kanin som hon alltid sover med.

• Minxy

Ett tygstycke med grodor på som finns på metervara på Ohlsons Tyger. Sydde en kantsöm på och Leo älskar sin snuttefilt!

Leo kom till oss 16/2
  • Lill Tjoffis

En gosedjurs-räv från IKEA. Vill inte sova utan "Jäven"

• Salsan

Min stora tjej har pillat på våra öron. När hon började med det när hon var lite så tyckte vi bara att det var mysigt men sen blev det mest jobbigt när hon började pilla oftare och hårdare. Hon har precis slutat med det nu när hon är 3 år. Hon har en gosehund med stora öron som hon har när hon sover istället och det funkar faktiskt bra. Fast ibland när man sitter och gosar så kan man känna handen komma smygande fast hon inte tänker på det själv.

När sonen föddes fick han en snuttis (giraff) från Teddykompaniet www.knoddenoknyttet.se/popup_image.php&osCsid=2962fbb4618ffb7b100a1e3e0fa3a2f7 som han haft med sig varje gång han ska sova ända från start för öronpillande är inget vi vill uppmuntra igen

• Blå Flygare

Hon har tre olika filtar som hon började snutta med i samband med att vi la dem över ögon/ansikte när hon skulle somna. Utöver det har hon två av mina nattlinnen som jag numer aldrig får använda. Och så försöket hon ta över flera av minna linnen. Är hon trött och saknar snutte försöker hon slita linnet av mig, kräver "sin" snutte Så där kul när man är ute bland folk.
    Ett tag hade hon ett rosa lamm också, men nu går det lika bra med vilket gosedjur som, om något.
    Och så nappen, förstås.

• Grodo

En leverfläck bakom mitt öra o en hel drös med bilar vill min son ha i sängen :)

Svar på tråden Vad har era barn för snuttedjur/filt/sak?