• Anonym

Svamp i underlivet och svullna lymfkörtlar.....hjälp!

Har haft svamp i underlivet ett par dagar och har kiat ordentligt, känner mig helt sönder trasad. Kände senare ikväll att jag var öm i ljumsken och att det är lite knöligt. Kan lymfkörtlarna svullna upp vid svampinfektion...Är inte förkyld och har inte haft någon infektion på sistone vad jag vet. Någon som tror sig veta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 23:41
    KLIAT MENAR JAG

• Svar på tråden Svamp i underlivet och svullna lymfkörtlar.....hjälp!
  • Anonym

Visst kan lymfkörtlarna svullna upp! Du har ju en lokal infektion i underlivet så det är inget konstigt att du får svullna lymfkörtlar tycker jag!

• Anonym (...)

klåda i underlivet och svullna lumfor låter som herpes faktiskt...

• Anonym

fast herpes det är det inte

• Anonym

Du skriver att du inte haft någon infektion. Men svamp i underlivet är ju en infektion.

• Anonym (Lisen)

Förutom at jag undrar hur du kan gå i flera dagar utan att behandla när det kliar. Så kan jag ju säga att om du kliat sönder dig fullständigt i underlivet har du säkert masserat in diverse bakterier i såren, vilket lymkörtlarna reagerar på. Med tanke på risken att bakterierna brottar ner ditt imunförsvar och utvecklas till en allmän blodförgiftning eller ännu värre till en "mördarbakterie infektion" bör du nog uppsöka läkare omgående!

• Anonym

Jag har behandlat det men det tar ju inte bort klådan med en gång.

Svar på tråden Svamp i underlivet och svullna lymfkörtlar.....hjälp!