• PennyJane

Kan man sminka sig med ögoninflammation?

Fånig fråga så här på morgonkvisten.. Har varit rejält sjuk i en vecka och hemma från jobbet, är faktsikt inte särskilt kry än men jag ska jobba idag.

Är frisör och vill gärna se ok ut. Förstår att det så klart inte är det bästa att sminka sig med ögoninflammation men vad kan hända? Kanske man kan prova pyttelite och försiktigt?

Tacksam för svar trots denna tidiga timme.. ;)

• Svar på tråden Kan man sminka sig med ögoninflammation?
  • Haraaz

Kan man säkert men det låter väldigt dumt. Mera infektioner.

• Kacan

Håller med tidigare svar... Men om du sminkar dik så tror jag det är bäst att du kastar det smink du anv när du haft inflammation... Så du inte får tillbaka eländet igen...

• Dorian Ertymexx
    PennyJane skrev 2008-05-28 06:43:25 följande:
    Fånig fråga så här på morgonkvisten.. Har varit rejält sjuk i en vecka och hemma från jobbet, är faktsikt inte särskilt kry än men jag ska jobba idag.Är frisör och vill gärna se ok ut. Förstår att det så klart inte är det bästa att sminka sig med ögoninflammation men vad kan hända? Kanske man kan prova pyttelite och försiktigt?Tacksam för svar trots denna tidiga timme.. ;)
    KAN kan man. Men jag skulle inte ta risken om jag var du. Hellre en kund som tycker du ser ofin ut än att du måste sluta pga att du - i värsta fall - blir blind.

Så viktigt är det inte att se OK ut. Plus att kunder som inte vill riskera att smittas kan se att du inte ser helt OK ut och kan välja. Mycket bättre så, om de tex har svårt med immunförsvaret själva.
  • catmat

hej
    Du bör vänta med att smika dig tills infektionen har läkt ut. Annars tar det längre tid innan infektionen läker och den kan få omtag och börja igen pga bakterier.

• PennyJane

Yes.. jo.. ja.. det är dumt

• PennyJane

tack för svar svar! Skippar sminket

Svar på tråden Kan man sminka sig med ögoninflammation?