• Fru annmi

Hjälp!!! Vad göra med Extrema Hudsprickor...

Tycker så synd om min Man som Jobbar i vården & spelar golf!
    Han har Extrema SjälvSprickor i Fingrarna

Någon med bra tipps,råd,behandling som Hjälper!
    Någon som vet nå't om EmuProdukterna??

• Svar på tråden Hjälp!!! Vad göra med Extrema Hudsprickor...
  • Dodisens mamma

Be honom smörja händerna med helosan salva varje kväll, jag hade fula sprickor på fötterna förra sommaren och det hjälpte bra. Han får helt enkelt smörja händerna ofta md någon återfuktande kräm.

• Fru annmi

Dodisens mamma skrev 2008-05-28 11:05:04 följande:

Be honom smörja händerna med helosan salva varje kväll, jag hade fula sprickor på fötterna förra sommaren och det hjälpte bra. Han får helt enkelt smörja händerna ofta md någon återfuktande kräm.
    Hjälper inte tyvärr
    Har testat en längre tid...
  • Fru annmi

Han har även Sovit med Bomullshandskar mm
    Testat det mesta,men INTE dessa EmuProdukter...

Någon??

• NoMatter

Köp en tub calmuril på apoteket, smörj på kvällen vid sängdags. På morgonen är han betydligt bättre men det kan behövas ett par tre kvällar.

Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • NoMatter

Sen ska man undvika tvål när man tvättar sig så mycket man kan och övriga uttorkande produkter. Prova att tvätta med honung.

• Fru annmi
    NoMatter skrev 2008-05-28 11:18:18 följande:
    Köp en tub calmuril på apoteket, smörj på kvällen vid sängdags. På morgonen är han betydligt bättre men det kan behövas ett par tre kvällar.
    Ok,tror inte han testat det...
    Ska köpa! Tack!
  • Fru annmi
    NoMatter skrev 2008-05-28 11:19:32 följande:
    Sen ska man undvika tvål när man tvättar sig så mycket man kan och övriga uttorkande produkter. Prova att tvätta med honung.
    Jaa,tvål använder han inte direkt & massa mjukgörande,men..
    Dessa "spriter" mm de MÅSTE använda inom vården är ju makalösa
    Hunung Coolt..Ska berätta det för han!
    Hoppas det Hjälper!!!

Tack,för svar!
  • NoMatter
    Fru annmi skrev 2008-05-28 11:20:50 följande:
    Ok,tror inte han testat det...Ska köpa! Tack!
    Jag fick en dundersalva av min mamma, någon som gör hemma och det var fasen det bästa jag har varit med om. Tyvärr vet jag inte vad den innehåller mer än honung.
  • Fru annmi
    NoMatter skrev 2008-05-28 11:23:45 följande:
    Jag fick en dundersalva av min mamma, någon som gör hemma och det var fasen det bästa jag har varit med om. Tyvärr vet jag inte vad den innehåller mer än honung.
    Ok,jo men nu när du "säger" så har nog jag fått ett test en ggr från Hälsobutik....
    Får fundera & kolla upp detta!

Karl skriker ju i högan sky för att det gör såå fruktansvärt ont!
    Stackarn & jobba med Patienter med detta
  • Southern Belle

Lider av samma sak och nåt som funkar på mej är att använda Compeed plåster mot hälsprickor som jag klipper till i små bitar och sätter över sprickorna på fingrarna. Sen nåt vanligt plåster eller tejp över så det sitter på plats. Låt sitta ett par dagar! Tar omedelbart bort smärtorna och på ett par dagar är sprickorna borta!

Bästa krämen mot torr hud tycker jag personligen är kräm som innehåller propylenglykol. Smörj flera gånger varje dag o alltid efter kontakt med vatten!

Lycka till!

a balanced diet is Chocolate in both hands
Svar på tråden Hjälp!!! Vad göra med Extrema Hudsprickor...