• Fru annmi

Hjälp!!! Vad göra med Extrema Hudsprickor...

Tycker så synd om min Man som Jobbar i vården & spelar golf!
    Han har Extrema SjälvSprickor i Fingrarna

Någon med bra tipps,råd,behandling som Hjälper!
    Någon som vet nå't om EmuProdukterna??

• Svar på tråden Hjälp!!! Vad göra med Extrema Hudsprickor...
  • NoMatter
    Fru annmi skrev 2008-05-28 11:26:06 följande:
    Ok,jo men nu när du "säger" så har nog jag fått ett test en ggr från Hälsobutik....Får fundera & kolla upp detta!Karl skriker ju i högan sky för att det gör såå fruktansvärt ont!Stackarn & jobba med Patienter med detta
    Det ÄR frktansvärt och det GÖR fruktansvärt ont. Jag har varit utsatt för det själv men sen jag började använda calmuril och nu på senare tid propyless (den är inte lika bra til sprickorna, bättre som underhåll.) så har jag sluppit t.om på vintern.
    Fru annmi skrev 2008-05-28 11:22:57 följande:
    Jaa,tvål använder han inte direkt & massa mjukgörande,men..Dessa "spriter" mm de MÅSTE använda inom vården är ju makalösa Hunung Coolt..Ska berätta det för han!Hoppas det Hjälper!!!Tack,för svar!
    Spriter är ju extremt uttorkande. Honung i sig är ju mjukgörande och läkande.

Jag har börjat använda det till mitt ansikte och numera är jag som en barnrumpa i ansiktet, jag som var torr som fnöske tidigare. Fast då låter jag det sitta på fem-tio minuter innan jag tvättar bort det förstås. Honung är min nya religion.

Testa den här tråden, förresten, här är dom jätteduktiga på det mesta, tycker jag: www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html Även om det egentligen handlar om hårtvätt så brukar annan hudvård också tas upp.
    Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • Mephala the ranger

Använd inget med mineralolja i det gör hela saken värre. Testa weledas ringblomssalva eller ringblomsolja, det funkar jättebra. Ringblomman är lite antiseptisk med.

• Southern Belle

Eftersom han jobbar inom vården kan han kanske få tag på Duoderm på jobbet och testa? Funkar på samma sätt som compeeds plåster!

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Fru annmi

Han har testat Ringblommsalva Fungerar inte!
    Likaså Duoderm & Compeeds för detta var förslaget från Ssk & Läkaren,men ICKE

På jobbet MÅSTE han ju använda dessa Spriter tyvärr...
    Nu har de tydligen fått nå'n ny & hoppas på att den är lite "snällare"...

Ska se om Hunung Hjälper!
    Nomatter..Låter ju Bra att bli Len som en BarnaRumpa

1000-Tack för Svar!

• Nomad

Han skulle kunna testa spensalva (till kossor) från tex Granngården. Det tipset fick jag och det var i alla fall det bästa jag testat även om jag inte blev HELT bra av det. Fortfarnade torr och narig men inga sprickor.

• Fru annmi
    Nomad skrev 2008-05-28 12:49:18 följande:
    Han skulle kunna testa spensalva (till kossor) från tex Granngården. Det tipset fick jag och det var i alla fall det bästa jag testat även om jag inte blev HELT bra av det. Fortfarnade torr och narig men inga sprickor.
    Ok...
    Han är ju inget torr utan har bara stora djupa självsprickor
    Ska kika på KosseSalvan mé... Tack!!
  • NoMatter
    Fru annmi skrev 2008-05-28 12:45:54 följande:
    Han har testat Ringblommsalva Fungerar inte!Likaså Duoderm & Compeeds för detta var förslaget från Ssk & Läkaren,men ICKE På jobbet MÅSTE han ju använda dessa Spriter tyvärr...Nu har de tydligen fått nå'n ny & hoppas på att den är lite "snällare"...Ska se om Hunung Hjälper!Nomatter..Låter ju Bra att bli Len som en BarnaRumpa 1000-Tack för Svar!
    Kanske skulle förvarna att calmuril kan göra fruktansvärt ont när man smörjer sprickorna men det går över efter ett par minuter. Men vet man inte om det så finns risken att man tror att nåt är galet och tar bort det. MEn det ska alltså vara så.
    Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • Elli80

Bada händerna i ren olivolja...

• Fru annmi
    NoMatter skrev 2008-05-28 12:52:52 följande:
    Kanske skulle förvarna att calmuril kan göra fruktansvärt ont när man smörjer sprickorna men det går över efter ett par minuter. Men vet man inte om det så finns risken att man tror att nåt är galet och tar bort det. MEn det ska alltså vara så.
    Ok...Bra att veta!
  • Mrs Vader

Nu tycker ni att jag är vidrig så jag ska bara säga detta och sen dra hehe. KISS är jättebra mot självsprickor. Adjö..

Naturlig hud- och hårvård is the shit!
Svar på tråden Hjälp!!! Vad göra med Extrema Hudsprickor...