• Sandy09

Rosa flytningar=(

I lördags den 24/5 märkte jag att jag fått en ljusrosa flytning. Söndag och måndag var allt som vanligt igen, men igår började flytningarna om igen. Har lite ljusrosa flytningar nu. Dom är nästan inte ens rosa utan mer aprikosa/ ljusljusbruna/ beiga. Bara så att man ser att dom är något mörkare än vanligt.

Jag är i v.6 idag (5+0). Någon som har någon erfarenhet av detta? Jag är så jäkla orolig. Var hos bm igår, hon sa att jag inte behöver oroa mig. Men man gör ju det iaf

Någon mer som haft som jag? Slutade det i mf för er??

• Svar på tråden Rosa flytningar=(
  • Sandy09
    Annaloo skrev 2008-05-28 11:34:57 följande:
    Vid båda mina mf har det börjat med pyttelite blod som blev mer på några timmar.Nu senast så hade jag lite färgade flytningar (bruna och rosa) och någon enstaka bloddroppe mellan v5+2 och v6+4, sen inget mer Det är JÄTTEVANLIGT med lite blödningar just runt v6-7, så oroa dig inte så länge det inte börjar bli mer och mer!
    Tack för ett snabbt och lugnande svar! Någon mer som haft rosa flytningar?
  • Sandy09

Hur rosa var era flytningar och hur länge hade ni dom?? Kom det mycket??

Om man får missfall, börjar man blöda ganska fort då??

• Sandy09

cassandra86; Det låter bra det. Mina flytningar har ju inte övergått till blödningar än, och är knappt ens rosa så jag hoppas verkligen att det går vägen för mig med

iasofia; Det är ju precis så jag har. Dom är så lite färgade så att det knappt syns. Hoppas det går över snart och att vårat lilla pyre får stanna i mammas mage.

Jag är verkligen hur orolig som helst. Fastän ni ger lugnande svar och bm säger att jag inte behöver oroa mig så finns ändå oron där hela tiden. Att det skulle vara så här jobbigt att vara gravid trodde jag aldrig.

Känns ändå som att det kommer gå vägen iaf, så vi får hoppas på det bästa

• Sandy09
    Svar på #9
    Jag blir lugnare och lugnare för varje svar jag får. Tack så hemskt mkt!
  • Sandy09

Tack för alla svar.

Jag var hos min BM igår på inskrivning. Hon sa bara att jag ska vara uppmärksam, men att inget i nuläget tyder på att det är ett missfall på G. Hon sa även att rosa flytningar, tom blödningar kan förekomma i början av graviditeten men att fostret ändå kan leva och må bra.

Jag har inte haft några mer rosa flytningar idag, och det känns skönt. Dom är bara något mörkare/gulare än vanligt nu. Kom på en sak, kan detta bero på en infektion tex svamp eller så?

Jag vill gärna att fler berättar om sina erfarenheter

Svar på tråden Rosa flytningar=(