Så jävla mycket öronvax!
Alltså, ursäkta snuskighetsfaktorn, men jag är i behov av hjälp!
Jag blir inte av med, topsar öronen varje dag, men tre sekunder senare är de alldeles äckliga igen
Hur får man det att försvinna... Hjälp!
Alltså, ursäkta snuskighetsfaktorn, men jag är i behov av hjälp!
Jag blir inte av med, topsar öronen varje dag, men tre sekunder senare är de alldeles äckliga igen
Hur får man det att försvinna... Hjälp!
åhh ja har typ samma problem, och massa vaxproppar hela tiden och exsem, =( tror ja kommer få ha detta hela livet nu=( har sprängt trummhinnan 3 ggr med=(
www.klokast.se/siem/Ljus/
alltså jag tycker det låter väldigt läskigt!
Gör man det själv hemma?
Låter läskigt..
Öronljus är grymt skönt. Sambon skrattade åt mig först, men han ångrade sig och blev jättenyfiken istället. Så nu ska vi köpa till honom också.
Finns i hälsokostbutiker.
inte tops, man ska spola med vatten... en doktor har blivit arg på mig en gång när jag sa att jag körde tops...
Använd hopi öronljus, det är verkligen effektivt och skönt som bonus.
Att använda tops i öronen leder bara till hörselgångsinflammationer, därför ska man inte använda det.
Bäst att använda Revaxör i några dagar och sen försöka skölja själv hemma. Om det inte går, kan man alltid vända sig till Vårdcentralen (till distriktsköterskorna) som utför spolning/sugning efter att läkaren tittat på öronen.
Sa man kan kopa oronljus pa halsokosten?
Men ar oronljus verkligen for vax? Jag kollade pa hemsidan, verkade ju mer vara om man har infektioner..
Men bränns inte örat?
Gör det ont?
köp en såndär orage tuta och spola örat med ljummet vatten funkar lika bra
Det går visst att få öronen spolade! Jag gör det ibland. En undersköterska gör det. En rejäl spruta med ljummet vatten (utan nål såklart) föres försiktigt in i örat och så sprutar/sköljer man ett par gånger tills att man känner att det lossnar (det hörs ju liksom direkt när det släpper, om det har slagit lock tex). Har man haft en vaxpropp så kan man behandla med Revaxör hemma innan spolningen för att lätta upp lite.
Men SLUTA använda tops! Jag torkar ur mina öron försiktigt med en bomullsrondell med lite ansiktsvatten på, det räcker.
Öronljus har jag själv inte testat men det är säkert värt ett försök.
Lycka till!
www.iabloggar.blogg.se
Drygt 50 år gammal och hörde ingenting med ena örat. Distriktsläkaren kollade och såg att det bara var mycket vax (jag som aldrig varit en sådan med synligt vax i öronen). Måste gå till apotek för att köpa Revaxör och användra några kvällar vid sänggående. Täpper så till med fuktad vadd och sätter på deras breda tejp så vadd-tussen inte ramlar ut under natten.
Fortfarande så gott som döv på den sidan. Jag skulle återkomma om några dagar då det hela borde vara uppmjukat och det går att skölja ur hos vårdcentralen...
Jag blev sköljd som barn minns jag och det var bara roligt, minns jag.
Ska bli skönt att bli av med skiten.
varför skriver vissa att man skall sluta använda tops? jag gör det varje dag, och jag har aldrig vax. vad är det för fel på tops?