Var köper man gasoltuber till grillar
..och vad kostar en ungefär???
..och vad kostar en ungefär???
Prova med närmaste bensinstation. Kosnad, ingen aning jag kör med kolgrillat. Annars kan man ju lika gärna steka maten på spisen.
Ha ha, jag tycker precis likadant! vi har värsta stora kolgrillen från WEber. men vi ska köpa en i bröllopspresent(de har önskat en serru) och ville veta ca-pris och VAR! Har googlat och kollat varenda jkla bensinstationssida......o bauhaus, och icamaxi o coop etc
Det brukar ju stå AGA reklam vid varenda OKQ8 mack, då har dom väl gasol. Statoil och Preem också. Åk ner till macken och kolla.
ca 400-500:- brukar vi betala på statiol när vi byter in vår tub iaf.
det finns på de flesta mackar. ta reda flaskmodellen, finns ca 10 olika, och gå in och fråga vad det kostar. Men det är ganska dyrt, beroende på vilken flaska det ska vara. Man får först köpa flaskan och sen köpa fyllning till det. ca 1000 kr går nog en flaska till grill på.
OkQ8 och preem m.fl kör med gas från AGA, Statiol kör med Air Liquid.
Har jag inte helt fel är Agas tuber lite billigare. Tror att de kör med 6, 11.. medans Air liquid kör med 5, 10.. Vet inte om det mäts i kg.
Ska du ha det till en grill är ett tips att köpa en kompositflaska så du ser gasnivån så du slipper stå utan gas när du börjat grilla.
Grillar du mycket så skulle jag köpa en 11 annars en 6a.
Tror jag betalade 1300:- för en 11 när jag köpte ny flaska+ gasol förra året.
Kompositbehållare och aluminium kostar lika mycket.
5 kg 1195:- / 10 kg 1295:- (år 2013)
En stor fördel är att kompositflaskan är genomsiktlig, vilket gör att man kan se hur mycket gasol som finns kvar. Dessutom väger de ungefär hälften av motsvarande i aluminium.
Skriv i postnumret så hittar du dina närmaste återförsäljare:
http://myaga.se/gasol/gasolflaskor/kompositflaskor
Rusta har väl gasol?