• livetärgött

Istället för sirap i kålpudding?

Som sagt vad kan man ta istället, såg att jag bara har brödsirap hemma. Funkar det kanske?

• Svar på tråden Istället för sirap i kålpudding?
  • Sencha

Vad innehåller brödsirapen?

Jag har annars svårt att tänka mig att det skulle funka att ersätta sirapen med något annat...

Son född 2004; BF 11 juli
  • Tess76

Jag har aldrig sirap i kålpudding. Jag steker vitkålen i smör med salt och peppar bara. (eller är sirapen tänkt till köttfärsen?)

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Sencha
    Tess76 skrev 2008-05-29 13:47:08 följande:
    Jag har aldrig sirap i kålpudding. Jag steker vitkålen i smör med salt och peppar bara. (eller är sirapen tänkt till köttfärsen?)
    Nej, sirapen ska vara med när man bryner kålen. (I alla fall är det så jag gör.)
  • Tess76
    Sencha skrev 2008-05-29 13:49:31 följande:
    Nej, sirapen ska vara med när man bryner kålen. (I alla fall är det så jag gör.)
    Jag förstod det, ville bara gardera mig
    Iaf så har varken jag eller min mamma (som man ju tar efter) använt sirap i kålpudding.
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • livetärgött

Då kanske det är bäst att testa utan, kan bli helt pannkaka om mn försöker ersätta!

Brödsirapen är en mörk sirap å i kålpudding ska det va ljus.

• Sencha
    livetärgött skrev 2008-05-29 13:56:11 följande:
    Då kanske det är bäst att testa utan, kan bli helt pannkaka om mn försöker ersätta!Brödsirapen är en mörk sirap å i kålpudding ska det va ljus.
    Nej, jag har alltid mörk sirap i kålpuddingen (Och i allt annat. Köper inte ljus sirap - tycker den är alldeles för mesig... )
    Men jag har för mig att det är något annat i brödsirapen också. Malt, kanske? Vet inte riktigt hur det skulle påverka, dock.
  • livetärgött

Stämmer, maltextrakt i den.

• Sencha
    livetärgött skrev 2008-05-29 14:11:22 följande:
    Stämmer, maltextrakt i den.
    Äh, kör på. Jag tror det funkar
Svar på tråden Istället för sirap i kålpudding?