• EmelieKarlsson

Molvärk hur länge?

Jag är nog konstig.
    Ena stunden blir jag nervös för att jag inte känner något, och när jag väl känner något (som att det värker till och mensen snart ska komma) så blir jag nervös för att det är ett missfall på gång!

Får väl såna känningar kanske i snitt 2-3 ggr/timme, ibland kanske 4-5 ggr.

Haft sedan ägget fastnade (började så smått ca 1 vecka efter äl). Är det så det ska kännas?

Typ mensvärkliknande, som när livmodern arbetar igång mensen, fast bara några sekunder.

Ojoj va nojjig man är...fast man inget hellre vill än att INTE vara nervös!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-29 15:14
    Min fråga är väl då hur ni känner det, som också är gravida? Och hur länge har ni kännt det? Växtvärk, javisst, men växer den SÅ mkt såhär i början?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-29 15:14
    I v 5 förresten...

• Svar på tråden Molvärk hur länge?
  • Jesster

Molvärk/växtvärk/mensvärk kan kännas rikgit rejält i början av graviditeten och är fullständigt normalt. Det kan hålla på till och från under hela graviditeten.

♥ v.33 ♥
  • LillanM

Jag hade ordentlig molvark efter nidation (hade en nidationsblodning sa jag ar ganska sakert pa nar det tog), for det mesta var det som ordentlig mensvark men nagra ganger riktiga ordentliga hugg. Borjade bli battre i v. 6 men da kom illamaendet istallet....

• Linny

Jodå, med min son så hade jag nästan konstant mensvärk de tre första månaderna. Livmodern och ligamenten börjar redan tänja ut sig och växa

• LillanM

Forsok att inte oroa dig for mycket (lattare sagt an gjort), min filosofi ar att sa lange det inte kommer nagot som helt blod eller bruna flytningar sa utgar jag fran att lilla artan har det bra, eftersom savitt jag forstar sa bloder man i 95% av alla missfall. Efter vecka 6 sa sjunker missfallsrisken en hel del ocksa da da man man pusta ut lite i alla fall. (PS all statisk har jag hittat pa wikipedia.org)

• lina822

Håller med LillanM. Man läser mycket här på FM om MA och att tjejer har gått i många veckor och inte uppfattat nåt. Men enligt min BM så är det sällan. 95% börjar blöda när MF är på gång.

Kände mensvärk i början och tyckte precis som TS. Men den försvann i vecka 7. VUL visade att allt är bra! BM berättade att det är många hormoner i början som spökar och därför har man mer symptom men med tyder börjar kroppen att vänja sig.

• LillanM

Jag fick faktiskt information fran mitt sjukhus i brevladan nar jag kom hem dar de berattar om UL man far i v 11-14 (bor i London) och dar star det att i 3% av fallen upptacker man da att graviditeten har avstannat - det ar alltsa verkligen ovanligt!! Allvarligt fel pa fostret upptacker de i 1% av fallen.

Och sen har jag last att smarta etc i underlivet ar inte sarskilt kopplat till missfall, det ar blodning som ar det farliga och i de fall man blader slutar 50% i missfall.

Mitt rad ar att lasa pa lite om riskerna och sen forsoka slappna av nar du vet vad riskerna ar, istallet for att ga och stressa upp dig for nagot som inte alls ar farligt.

• EmelieKarlsson

Tack så hemskt mkt för era svar!
    Jag är en person som lätt oroar mig för saker jag egentligen inte behöver oroa mig för.
    Nu känner jag mig lugnare iaf.

Jag ska försöka vara glad sålänge det inte komemr något blod =)

Tack återigen för era svar =)

• Ssofie82

Helt normalt att oroa sig:)...jag är i v.15 och kan fortfarande bli orolig från och till...jag hade ganska mycket växtvärk i början men det gick över när illamåendet kom...sen den senaste veckan har jag haft enorm växtvärk igen och varit sjukt hungrig och trött..och tydligen är det också helt normalt enligt dom på gynakuten. Så man slutar nog aldrig oroa sig helt:)

Svar på tråden Molvärk hur länge?