Graviditetsförsäkring
Hej på er
Sitter och kollar över graviditetsförsäkringar. Får en känsla av att If:s verkar vara den mest omfattande. Vad är era erfarenheter? Vilka har ni valt?
Hej på er
Sitter och kollar över graviditetsförsäkringar. Får en känsla av att If:s verkar vara den mest omfattande. Vad är era erfarenheter? Vilka har ni valt?
Jag var i kontakt med Trygg hansa nyligen och de berättade att de kommer ändra villkoren i juni för sin gravidförsäkring. De nya villkoren innebär att även medfödda skador (vissa?) kommer att täckas vilket ju är en enorm skillnad och viktigt att ha koll på när man tecknar försäkring.
Trygg-Hansa är även den (mig veterligen) försäkring som ger ersättning för flest dagar om man skulle behöva stanna på sjukhuset en längre tid när bebisen är nyfödd (t.ex. vid prematur födsel).
Sen kostar den hälften av IF´s premie och man behöver inte teckna en extra försäkringar om det skulle visa sig att du bär på tvillingar.
jag har kontakter på trygghansa och nu har de lanserat en ny försäkring för gravida som kostar 1050:-, den tecknade jag, ska precis betala den
Den är dyrast av alla grav försäkringar, men den täcker MEST och men får högre ersättning på en massa saker (kommer ej ihåg vad för jag är gravidsenil)
När borde man teckna en gravidförsäkring?
Jag har just tecknat genom trygghansa 950:- och det gäller både mig och barnet. Börjar gälla from graviditetsvecka 26.
Jag betalade räknigen nu, så den gäller from då de fått in pengarna. Är i v27 nu.
Fortsätter sedan med barnförsäkringen, ligger påm 1500:-/år. Har tydligen den högsta på sonen.
Kram K.