• skvättis

Tips på rätt med lövbiff och pasta?

Har lagt lövbiff på tining... tänkte mig en pastasås. Strimla lövbiffen, matlagningsgrädde och haka lök... ha i vitlök och lite andra kryddor.. men blir det tråkigt?? Känns som det är något som saknas??

Har ni några andra tips på pasta med lövbiff??

Eller bara nåt annat jättesmarrigt med lövbiff??

Tack på förhand =)

• Svar på tråden Tips på rätt med lövbiff och pasta?
  • lillstrumpan81

Hej
    En sak som jag brukar göra är. Att köpa Knorrs Pepparsås. Grön förpackning, finns i kyldisken och är inte så stark. Stek lövbiffen i små bitar och häll över den färdiga såsen. Låt koka några minuter och servera med pasta. Mums!
    Lycka till

• Lottis68

Ha i lite stark senap i såsen..blir en annolunda smak, men jättegod!

• Hallonröd

Strimlad lövbiff, strimlad paprika (gul, röd eller orange eller blanda alla tre Flört) lök, och champinjoner fräses ihop i stekpannan sen blandar man i dijonsenap och créme fraiche.  
    Blir skitgott Räcka ut tungan Har tyvärr inte måtten men det är bara att prova sig fram så man inte tar för mycket av senapen Flört

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Atamon

Kan inte annat än instämma med Lottis68 och Hallonröd. Blir jättegott med dijonsenap i såsen (och lök, paprika, creme fraiche) Särskilt passar det bra att servera pasta till

• HasseH

Nu har ni väl redan ätit, men ändå:

Fräs strimlad purjo och lövbiff. Lite vitlök också kanske. Strö över lite mjöl och rör om. På med grädde (jag brukar ta mellan), djonsenap, salt, peppar. Låt det såsa till sig och späd ev med vatten eller ännu mer grädde. Precis innan servering blandar man i ganska mycket tärnad färsk tomat, bara så den hinner bli varm, och kapris! Supergott till pasta, funkar super att frysa i matlåda. Vi har även gjort detta med köttfärs, lite lättare att tugga för små barntänder...

• Vaniljlatte
    skvättis skrev 2008-05-29 18:28:00 följande:
    Har lagt lövbiff på tining... tänkte mig en pastasås. Strimla lövbiffen, matlagningsgrädde och haka lök... ha i vitlök och lite andra kryddor.. men blir det tråkigt?? Känns som det är något som saknas?? Har ni några andra tips på pasta med lövbiff?? Eller bara nåt annat jättesmarrigt med lövbiff??Tack på förhand =)
    Precis sådär gör min svärfar, och jäklar i havet vad gott det är! Han har i skivade champinjoner också i of.
  • jordgubbsglass

jag brukar köpa mögelost, elle nån annan god ost och lägga i lövbiffen, rulla runt å sätta en tandpetare i. har en rulle vitlökssmör sen oxå. supergott..

Svar på tråden Tips på rätt med lövbiff och pasta?