• höstsjö

Dagens i-landsproblem...

Ni som sett Hipp Hipp! vet vad jag menar! Ni andra: ett i-landsproblem är en vardaglig grej som man verkligen kan reta ihjäl sig på, men som i kontrast till mer globala problem framstår som extremt triviala.

Så; vem kan komma på det allra bästa i-landsproblemet? (d.v.s. nåot som är riktigt futtigt, men som verkligen irriterar)

Jag bidrar med: Gympaledare som inte kan hålla takten! Grrr... Eftersom jag själv nödvändigtvis VILL hålla takten känner jag mig jättefånig när jag studsar annorlunda än alla andra!

• Svar på tråden Dagens i-landsproblem...
  • Bebis i november

Rolig tråd!
    - bara romrussin kvar i aladdin-asken
    - ingen golvvärme i badrummet
    - långsam uppkoppling........

inte hilarious direkt, kommer inte på nåt skoj!

• Jennie Brunflo

Att sidan hänger sig när man skriver inlägg eller svarar på inlägg.

• sisley

Att det tar hela två sekunder innan tunnelbanedörrarna öppnar sig på de nya tågen. Varför, varför?!

• nassepånken

telefonköer

skånska

uttorkade bic-pennor

damm

moderna dörrar till butiker, där man inte ser var man ska gå in (ex. nya akademibokhandeln vid kungsgatan-ö. hamngatan)

att kaffe blir kallt om man låter det stå.

• höstsjö

Att popcorn"skal" alltid fastnar i tandköttet...

• Erika Martinas mamma

Det där med tunnelbanadörrarna har jag ockå irriterat mig offantligt mycket.

Varför går alltid nästa tåg mot Hjulsta från Kuntragården och till Akalla från T-Centralen?

Och det är något fel på musen den dubbelklickar när jag bara vill klicka en gång. Grrrr...

• Nyfiken gul

Fler..

Att det bara är 500-lappar kvar i bankomaten när man ska hämta pengar

Ska man byta till den vita LV-väskan nu i april eller ska man vänta till maj?

Ska jag ta sittvagnen eller joggingvagnen på promenaden?

Hela garderoben är full av nya kläder ändå har man inget att ta på sig...

• Lady Namárië

*Fniss* Kul tråd!

- Den vegetariska skolmaten (som jag utan någon som helst kostnad får istället för den vanliga, eftersom jag alldeles själv valt att inte äta kött) är äcklig.

-Det finns ingen klimatanläggning i bilen.

-Det är inget bra på TV.

-Varmvattnet i duschen tar slut efter 20 minuter.

-BÅDA datorerna är sega, eftersom bredbandet strular.

-Jag lyckas inte bli gravid, utan får jag trösta mig med att äta choklad och gnälla om saken via internet.

• kvabbso

Jag älskar Hipp hipp!!

Mina förslag är...

* Att det tar 10 sekunder innan varmvattnet kommer
    * Hallonkärnor som fastnar i tänderna

• Stierna

Håller med så många andra här; Hipp hipp är otroligt bra ( och från Skåne, hrm, hrm Nassepånken )

OK....ilandsproblem..........kan va att råka somna på kvällen med blött hår

• Knickedickan

Att vara nära klimax, när batterierna i dildon tar slut = ))))))

• Anderssonskan

Våran digitaltvbox pajade *aaaggghhh*

• nassepånken

att det blir 50 öre kvar på vartannat hundrakort (buss och spårvagnskort i gbg)

• Julia

Jag bidrar med egna erfarenheter:

att fjärrkontrollen till dimmern är trasig så man måste släcka mauellt framme vid lampan!!

Att videofilmen man vill se är uthyrd...och därför är kvällen förstörd!

att man alltid ska dra visakortet från fel håll nar man ska betala sina matvaror på kvantum, så alla får vänta

• Sparvel

Att behöva ladda mobilen.... gud vad det är jobbigt!

Eller tvingas gå ääääända till solariet som ligger 150 meter härifrån!

Eller gå ut i vardagsrummet för att hämta den trådlösa som man glömt när man gick in i sovrummet. Tänk om det skulle ringa...

• Mewz

måste bidra med vårt i-landsproblem som vi led av i helgen..
    brygg-kaffet tog slut så vi fick nöja oss med espresso..

• Maria 79

Att min kamera kräver såna där SMÅ batterier som man har i fjärrkontrollerna och jag har bara "VANLIGA" batterier hemma just nu... ÅÅÅH vad jobbigt!

Svar på tråden Dagens i-landsproblem...