• Anonym

Sprickor i underlivet...

Vet inte riktigt vad det beror på... Men jag har sprickor på mina blygdläppar (svider attans när jag kissar o det råkar hamna i dem!)
    o även runt analen Gör tokont o göra nummer 2)

Hade magsjuka o det var efter det som dessa problem uppstod...
    Nån som har nåt bra botemedel!?!?
    Gråter nästan när jag måste gå på toaletten...
    Hjälp!

• Svar på tråden Sprickor i underlivet...
  • Anonym

Har också sprickor ibland, både bak och fram. Vet inte varför!?!
    Håller med om att det gör ont.....

• Anonym

Skönt o höra att jag inte e ensam i alla fall!

• Vovsen

Hej tjejer!
    Har haft sprickor i underlivet också. Detta i samband med svampinfektion. Det gör f-n så ont att att kissa. Förutom att jag har behandlat med pervaryl, så har jag även smörjt in med lite jummen olivolja, vilket har gjlpt på mig i varje fall. Detssutom....skippa underbyxorna på natten och lufta underlivet så mycket som möjligt. Lycka till!

• Anonym

Har funderat på det där med svamp... Har gräsligt med flytningar (vita tjocka) o det kliar ibland men inte så ofta att jag oroat mig...
    Kan det vara svamp som gör att det blir så här alltså??
    /trådstartaren

• Vovsen

Det tror jag. Jag har bara haft sprickor i samband med svamp, eftersom svampen gör slemhinnorna skörare.

• Anonym

*suck* hur gör man för o fastställa om man har det då?
    Måste jag göra en gyn-undersökning??

• Anonym

Måste min sambo behandlas oxå om jag har det??

• Anonym

Köp Pevaryl och smörj, avvakta sedan för att se om det blir bättre. Annars kontroll på gyn.
    Inte så troligt att din sambo smittats. Har han några symptom? Svamp är ofarligt och mycket vanligt så du behöver inte vara orolig.
    Lycka till!!

• Anonym

Tack för alla svar!
    Känns bättre nu.
    Ringde mamma oxå hon sa att jag skulle köra med naturell yogurt i helgen o ringa min bm på tisdag.
    Nån som prövat det o vet om det hjälper?

• Helen72a

jag har provat filmjölk o det lindrar lite.... så prova det du undet helgen o ring gyn på tisdag.... eller gå i alla fall till apoteket o köp pevaryl....

Svar på tråden Sprickor i underlivet...