• Anonym

Sprickor i underlivet...

Vet inte riktigt vad det beror på... Men jag har sprickor på mina blygdläppar (svider attans när jag kissar o det råkar hamna i dem!)
    o även runt analen Gör tokont o göra nummer 2)

Hade magsjuka o det var efter det som dessa problem uppstod...
    Nån som har nåt bra botemedel!?!?
    Gråter nästan när jag måste gå på toaletten...
    Hjälp!

• Svar på tråden Sprickor i underlivet...
  • Anonym

jo... fast det står på fass att om man aldrig haft svamp förrut o inte e säker på att det e det man har så ska man inte behandla själv....

• Anonym

Ska jag komma här och vara trist.. Det kan vara Herpes oxå. Men pröva ni med Pevaryl över helgen och blir det inte bättre så gå till en gynekolog.

• Anonym

Herpes? Vad för symptom e det på sånt då?
    O vart skulle det ha kommit från helt plötsligt, varken jag eller sambon har varit med nån annan under hela tiden vi varit ihop... Så det låter inte så troligt...

• Anonym

Man kan ha det latent.
    Symptom:
    Blåsor,sprickor, tjocka flytningar och det kliar som f*n.
    Hoppas verkligen att du fått svamp.

Kramar!

• Morticia

Det låter som svamp.
    Innan jag visste vad det var, gick det alltid så långt att det blev sprickor.
    Nu behandlar jag innan dess.

Yogurt i all ära, men det funkar inte tillräckligt bra.

Har man återkommande infektioner, är det bäst att partnern behandlar sig oxå. Han smörjer helt enkelt med salva två gånger dagligen. Det får de bara ställa upp på. Alternativet är ju noll sex under alla dagar som infektionen varar

• systernegativ

det kan vara en ph-rubbning också, kommer sig vanligtvis av alltför intensivt tvättande. tvätta försiktigt med babyolja eller apotekets olja från intimserien. man ska ta det lugnt med tvättandet av muffen, inte använda tvål och helst inte så mycket vatten heller. olja på en bomullstuss funkar skitbra, och så kan man försiktigt skölja med vatten sen.

sedan finns det snälla mjölksyrebakterier i vagitorieform som man kan köpa på apoteket också, receptfritt - ingår i intimserien. men det får man inte använda när man är gravid..

jag får sprickor stup i kvarten, har ingen svampinfektion men väldigt känsliga slemhinnor. vatten är _döden_ för mig, sedan jag började att tvätta med olja så är det otroligt mycket bättre.

• Anonym

Luktar svamp alltid??
    För jag luktar inte alls konstigt där nere o idag har det inte kliat alls....

ph-rubbning kanske då? har tvättat mig aningen noggrannare på sistonde pga alla flytningar... Kanske ska lugna ner mig med det lite o se om det blir bättre...

Herpes tror jag inte alls jag har... Sannolikheten för det e så extremt liten...

Hur fastställs svamp??? Måste man göra en undersökning eller är det nåt annat man gör??

• Helen72a

ja.. du kan göra en undersökning hos en gynekolog....

• Shadowbeing

Prova med Helosansalva runt blygdläpparna, och Alcosanal runt stjärten.
    Alcosanal är receptfritt på apoteket, helosansalva likaså.
    Undvik samlag tills sprickorna är borta och försök att undvika att bli förstoppad, vilket kan förvärra det hela.
    Lycka till!

• Shadowbeing

Tillägg...
    Helosan och alcosanal kan bara hjälpa om du INTE har svamp, utan bara hudsprickor eller sår.
    Det är kanske bäst att du kollar med en gyn undersökning ändå, för det finns kanske risk att det rör sig om någon könssjukdom och du ska inte lida i onödan!
    Lycka till... och du, skäms inte för gynbesöket, ring i dag!
    /Shad

• Anonym

Man skall INTE använda receptfria svampmedel om man inte fått konstaterat att det är svamp man lider av! Låt en gyn eller bm titta på dig, så att du inte förvärrar problemet!

Apoteket har också en intimcrème som är lenande att smörja in med.

• Anonym (jagockså)

Hej ts! Ser att tråden är gammal men jag undrar om det löst sig? Hur lång tid tog de? Vad var det för något? Jag har exakt samma och behöver hjälp :(

• gulafaran

Kan vara lichen åxå.

Det har jag.

En kronisk sjukdom som liknar svamp till en början...
    Googla å läs.    

Svar på tråden Sprickor i underlivet...