Föredrar killar blondiner?
Som ung föredrog jag blondiner.
Numera föredrar jag mörkt hår.
Jag vet inte när förändringen i smak kom, runt 30 kanske. Jag är 45 idag.

Som ung föredrog jag blondiner.
Numera föredrar jag mörkt hår.
Jag vet inte när förändringen i smak kom, runt 30 kanske. Jag är 45 idag.
En av mina systrar jobbade på en krog med restaurangdel (hon var ganska ljus) och hon märkte en tydlig skillnad i dricks om hon hade utsläppt hår och kjol eller uppsatt hår och byxor - det förstnämnda gav mycket mer pengar!
Vilka oerhört trista och bitska kommentarer om blondiner i tråden - kan detta bero på avundsjuka månne? Jag är blond och känner inget behov av att racka ner på vare sig brunetter eller tjejer med rött hår. Om man är snygg och klär i sin hårfärg så får man uppmärksamhet, är man inte snygg så får man inte lika mycket uppmärksamhet, så enkelt är det.
Personligen tror jag inte det beror särskilt mycket på färgen, men jag tror faktiskt att tjejer med långt hår får lite mer uppmärksamhet från killar initialt. Killarna tittar till, men sen beror det mer på ansiktet och kroppen i längden ändå. Och en del tjejer klär helt enkelt strålande i kort frisyr också: Halle Berry är ju ett exempel på en kvinna som är snyggare i kort hår än i långt.
Mitt hår är långt nu och jag får mer blickar än tidigare, men jag har aldrig någonsin blivit behandlad som en bimbo eftersom jag inte beter mig som en sådan. Men jag har mött unga tjejer med både ljust och mörkt hår som har gjort sig mer korkade än de är för att attrahera fler män - och det är riktigt sorgligt.
Vad är detta? Står blondinen lika lågt i kurs som en svensk medelålders man? Gillar blondiner, och har de dessutom en rejäl hylla så...
Men framförallt är det oerhört spännande att komma bakom den där fasaden som många lagt till sig med utifrån omgivningens tråkiga förväntningar.