• nénuphar

Föredrar killar blondiner?

Anonym (Hav) skrev 2020-05-02 14:42:48 följande:

Är det här något andra tjejer med mörkt hår har funderat över?

Nej men har en väninna som blond av naturen upplever att hon lätt får män efter sig pga håret. Det kanske delvis är så men jag upplever att det snarare handlar om hur hon bemöter dem. Hon blir så glad över uppmärksamheten att hon fortsätter prata och då tror ju vissa att det är samma som att ha halva inne.

Själv är jag så mörk i hår/ögonbryn/fransar att jag regelmässigt tas för utländsk så jag gissar att jag skulle se helt sjuk ut om jag blonderade. Dessutom tycker jag det är kul att folk tror jag är italiensk/fransk/tysk/serb/polack då kan jag ju få verka intressant på andra vis och förvirra lite :P
  • nénuphar
    Anonym (Hav) skrev 2020-06-26 09:18:29 följande:

Har du funderat på att blondera dig för att se hur resultatet blir

Nej. Då skulle jag ju behöva renovera hela mig.Jag har kolsvarta ögonbryn och fransar med. Det verkar omständigt för att göra ett socialt experiment och med tanke på vad andra vittnar om härovan låter det inte som det direkt skulle ge mig något.
  • nénuphar
    Anonym (Hav) skrev 2020-06-26 09:46:41 följande:

Har du någonsin sett en tjej med mörka drag som har blonderat sig

Många utländska kvinnor gör ju det. De ser ofta lite orange ut i håret eller så är rötterna mörka tycker jag. Eller så står ögonbrynen i bjärt kontrast till håret eller hyn. Fast det är klart att skickliga frisörer säkert kan få det att se bättre ut. Personligen har jag aldrig längtat efter att vara blond.
  • nénuphar
    Anonym (Hav) skrev 2020-06-26 10:01:45 följande:

Ok inget jag själv har lagt märke till vilken världsdel kommer kvinnorna ifrån sydeuropa?

Förstår inte riktigt din fråga.
  • nénuphar
    Anonym (Hav) skrev 2020-06-26 10:33:37 följande:

Undrade bara vilka utländska kvinnor du har sett som blonderat sig det är själv något jag sällan ser

Jaha. Ser relativt ofta arabiska kvinnor med mer eller mindre lyckade försök till blonderade hår.
  • nénuphar
    Anonym (Hav) skrev 2020-06-26 11:04:39 följande:

Är det mestadels medelålders kvinnor du syftar på blir håret inte helt blonderat alltid

Jag tror att jag syftar på kvinnor som inte blonderat tillräckligt i etapper för att det mörka ska bli blont. Tror inte åldern spelar in så hemskt mycket.
Svar på tråden Föredrar killar blondiner?