Inlägg från: Ärla Minou |Visa alla inlägg
  • Ärla Minou

Klapplekar?

Allemanne tjafs uti fiskamalajka, alle mannetjafs uti bingabångabej. Hej skutteri skutterumpen stumpen hej skutteri skutterullan lej. Kläderna vi bära på äro utav kinatråd. Tjipp tjopp kinaman.

• Ärla Minou

Min mamma körde den och lärde min dotter den så jag måste vara ärlig och säga att jag inte riktigt vet hur man ska "klappa". Dessutom svårt att beskriva klappningar.

Körde ni amio, amio cara.... då? Men den är väl helt förvanskad av en massa från "barn till barn lärande" så den kan jag knappt skriva.

När jag var liten fanns ett kasettband som hette So Makaroni med en massa klapplekar på.

Nu kom jag på en:
    En sjöman for till I,I,I för att lära sig om I,I,I och närhan kom till I,I,I fick han lära sig om I,I,I. Och så upprepades den men love, love love istället för I och sen you you you istället för love,love,love Och sista gången med I love you på de ställena.
    "Vanlig klapp" till den men honör vid I,I,I och handen på hjärtat vid love love love och peka på den andra vid you you you och sist förstås honnnör, hjärta och peka på sista. Om det överhuvudtaget går att fatta vad jag menar...

• Ärla Minou

Googlar man på so makaroni verkar det kunna finnas på bibliotek.

Svar på tråden Klapplekar?