• GubbensTuss

Lakanshållare? Så inte lakanen glider. Nån som vet?

Hej hej!

Är det någon som vet vart man kan få tag i "lakanshållare" till sänglakanet? Såna där som man fäster i hörnen där man vikit in lakanet så att det inte åker upp och skrynklar sig när man sover och rör på sig? Konstig beskrivning kanske.
    Någon som vet??

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Lakanshållare? Så inte lakanen glider. Nån som vet?
  • Honeymother

Jotex vet jag att de har.

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • Majsan70

Eller så köper man lakan med resår och slipper pilla dit de där hållarna.

• Tygtiiger

Jysk har. Eller prova med vanthållare om du har några liggande sedan vintern

• ChokladBanan

Finns något som heter kuvertlakan. Ska tydligen vara jättebra. Sitter på plats oavsett vad. Däremot vet jag inte var man kan få tag på sådana.

• Tygtiiger

Jysk har kuvertlakan också... var där igår och köpte sängben, och om man har med sig sin treåring så får man titta på HELA sortimentet. Därav Jysk-reklamen!

• cloudberry79

Kuvertlakan Jag älskar mina kuvertlakan. Finns i princip inget som kan rubba dem från madrassen. Det är större chans att man bökar ned hela 1.80 bäddmadrassen på golvet än att lakanet lossnar

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • GubbensTuss

Tusen tack för alla bra svar! Nu får vi se vad som införkaffas. Visste väl att man kunde lita på Familjeliv när man inte hittar svar någon annan stans.

Tack tack!

Svar på tråden Lakanshållare? Så inte lakanen glider. Nån som vet?