• Sammie

Tror ni att hon blir förkyld av fläkten?

Det är så fruktansvärt varmt i sovrummet, 22-23 grader!! Nu ligger tjejen (7 mån) i bara blöja i spjälsängen. Sen har jag ställt in en fläkt som fläktar lite lagom, men nu började jag nojja över att hon kanske blir förkyld?? Det är ju inte stormblås utan skönt bris, vad tror ni?

Att ha ett fönster öppet är inget alternativ eftersom det kryllar med mygg och vi har inte hunnit satt i myggnät.

Lovis mamma
  • Svar på tråden Tror ni att hon blir förkyld av fläkten?
  • Sammie

Nej jag tror inte heller det. Men det är alltid skönt att få höra det av fler, så tack

Lovis mamma
  • Neko

Nej det är nog betydligt nyttigare än att det blir för varmt ^^

• Sammie

Var nyss in och kände på henne, alldeles lagom varm
    Inatt så hade vi inte fläkten på och hon sov jätteoroligt stackarn, hoppas det blir bättre inatt.

Lovis mamma
  • elinville

Man blir inte förkyld av kyla och lite "vind", man blir förkyld av virus

Jag har dessutom läst i en sömnbok som tips att han en fläkt, inte bara för att det blir svalt i rummet utan även för att bebisar kan uppleva ljudet sövande. Påminner om ljuden i magen

Maja 070703
  • Sammie
    elinville skrev 2008-05-30 21:56:50 följande:
    Man blir inte förkyld av kyla och lite "vind", man blir förkyld av virus Jag har dessutom läst i en sömnbok som tips att han en fläkt, inte bara för att det blir svalt i rummet utan även för att bebisar kan uppleva ljudet sövande. Påminner om ljuden i magen
    Vet av egen erfarenhet att jag blir förkyld om jag är i blåst för mycket, kan tex inte sova med den takfläkt utan att vakna och vara förkyld. Men men...inatt så har hon sovit mycket bättre, och precis som du skrev så tror jag att hon gillade surret
    Lovis mamma
  • Tristanya

man ska ju aldrig sitta/vara i direkt drag, men är fläkten inte riktad direkt mot henne o bara på svag "vind" så är det nog ingen fara.. vi kommer också ställa in fläkten i sovrummet snart, med denna värma så storknar man ju!

• Ting75

Vi har haft 30 grader i vårat sovrum i två nätter, idag åkte vi och köpte en luftkylare för 3tusen spänn, vi kom inte på något annat alternativ.Provat rullgardin,takfläkt,öppet fönster ,liten bordsfläkt.Inget har hjälpt. Nu ikväll är det riktigt svalt och skönt och lillen(7 månader) sover äntligen bra.Nu är den visserligen avstängd för den dånar rätt bra men tror allt svalheten håller i sej över natten.

• Tristanya
    Ting75 skrev 2008-06-02 23:10:09 följande:
    Vi har haft 30 grader i vårat sovrum i två nätter, idag åkte vi och köpte en luftkylare för 3tusen spänn, vi kom inte på något annat alternativ.Provat rullgardin,takfläkt,öppet fönster ,liten bordsfläkt.Inget har hjälpt. Nu ikväll är det riktigt svalt och skönt och lillen(7 månader) sover äntligen bra.Nu är den visserligen avstängd för den dånar rätt bra men tror allt svalheten håller i sej över natten.
    åh va skönt det lät! här var det 27 grader varmt igår kväll.. usch va man inte vill lägga sig o sova då.. men idag är det svalare så hoppas det blir lite "Kyligare" ikväll!
  • Sammie
    Ting75 skrev 2008-06-02 23:10:09 följande:
    Åh så skööönt, kanske man skulle köpa en sån? För bordsfläkten viftar ju bara runt den varma luften.
    Bra att ha den på under dagen så det blir svalt tills man ska sova
    Lovis mamma
  • snuttP

förkyld blir man av virus inte av vind.. =)

• Bigmamajama

Sonen blev förkyld av ACn i bilen.

• Sammie

"Man blir inte förkyld bara av att bli avkyld, men kyla nedsätter genomblödningen i slemhinnorna i hals och näsa.
    Det gör att motståndskraften mot smittämnen minskar, och det blir lättare för viruset att få fäste."

Detta hittade jag på nätet, det förklarar varför jag jämt får halsont om jag sovit i drag.

Lovis mamma
  • Ting75

Vi köpte air conditionern på elgiganten för 3tusen,värd varenda krona.Från att haft 30 grader häromdagen så är det nu nere i 20 grader.Haft kylaren stått på nu 4 timmar och inatt får lillen sova i pyamas,,så svalt är det:)..Såå underbart,,,nu fajtas jag med flugor istället suck. Men kan varmt rekomendera att inskaffa en air conditioner. Den fungerar även som fläkt,luftfuktare och kylare.

• Cecci78
    Ting75 skrev 2008-06-04 21:36:24 följande:
    Vi köpte air conditionern på elgiganten för 3tusen,värd varenda krona.Från att haft 30 grader häromdagen så är det nu nere i 20 grader.Haft kylaren stått på nu 4 timmar och inatt får lillen sova i pyamas,,så svalt är det:)..Såå underbart,,,nu fajtas jag med flugor istället suck. Men kan varmt rekomendera att inskaffa en air conditioner. Den fungerar även som fläkt,luftfuktare och kylare.
    vi har oxå en som går hela dagarna i sovrummet, helt underbart!
  • M987

Ja man blir förskyld av drag. Skulle inte ha fläkten nära barn

• Sammie

Ja idag ska vi införskaffa en luftkylare ska bli sååå skönt

Lovis mamma
Svar på tråden Tror ni att hon blir förkyld av fläkten?