Inlägg från: myran78 |Visa alla inlägg
  • myran78

... Född: Juli 2007 ... 2

Oj, är det redan dags för en ny tråd.

Här hemma har det varit en jobbig vecka. I tisdags fick jag en muskelinflammation i axlarna vilket ledde till att jag inte kunde röra mitt huvud, det gjorde skitont. Men efter att ha knapprat tre olika sorters piller i några dagar är det äntligen lite bättre. Ida har blivit jätte förkyld plus att det kommer flera tänder, detta gör att hon vägrat äta och blivit väldigt gnällig.

Prinsessan Zelda: vad härligt att åka till USA, skulle också vilja åka dit.

Vi smörjde in Ida idag för första gången, även om hon är mest i skuggan. Tycker det är bättre stt smörja in än att hon bränner sig.

• myran78

Bebisnamn: Ida

Fyller 1 år den: 21 juli

Vikt/längd, vet du det? ca 71cm och 10,8kg

Vad har hen för storlek? 74-80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? hoppar på rumpan

Kan hen gå? nej

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? just för tillfället vill hon inte äta, men tidigare har hon ätit allt.

Burkmat eller hemlagat? burkmat

Ammar du och hur mycket i så fall? nej

Hur många gånger sover hen på dagen? 2

Vilka tider sover hen på natten? 18:00-07:00

Hur går nattningen till? byte av blöja, välling i sängen

Var sover hen? egen säng i eget rum

Hur många tänder har hen? 6, 2 nere och 4 uppe

Skostorlek? 20

Har hen ätit glass ännu? smakat på våra

Har hen badat utomhus ännu? nej

Är det dags för småsyskon än? nej, hon har en storebror och det blir nog inga småsyskon

Vad ska hen få på födelsedagen? vet ej

Vad ska ni göra i sommar? funderar på att åka till Bornholm och Köpenhamn, annars bara vara hemma

Berätta några rader om din julibebis: Till skillnad mot dom flesta andra så är Ida en väldig gnällig bebis, men när hon är glad är hon underbar. Hon älskar att vara i närheten av sin storebror och ta hans leksaker. Gunga är det bästa hon vet, hon bara skrattar hela tiden.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2