Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

... Född: Juli 2007 ... 2

vi smörjer och har kläder. Isabel har också badat i poolen som vissa av er sett i min bdb. det var poppis

vi kör på bamse och spray, kommer ej ihåg vad den heter men finns på apoteket. har funkat jättebra för adam förra sommaren.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

här vare dött

har varit ute hela dagen, fått lite sol men inte så jag bränt mig. fast jag bränner mig oftast inte. bra att grunda lite för nästa helg åker vi till USA två veckor. ska bli så underbart. halva min släkt bor där och de har inte träffat sabel än (förutom min far). Hoppas på fint väder där med.

• Prinsessan Zelda
    Tania skrev 2008-06-02 11:44:13 följande:
    En till fråga till er som rest med era små...Ska man packa med burkmat för hela veckan?? Och i så fall håller burkarna i bagaget?
    det beror väl på vart man ska. men burkar brukar hålla i bagaget. jag tar bara med burkmat för resan nu när vi ska till usa. sen äter Isabel mest vanlig mat ändå.
  • Prinsessan Zelda
    Halvblod skrev 2008-06-02 21:01:31 följande:
    Zandrisen: Grattis!!!!! Tania: Det är faktiskt inte helt ovanligt att burkarna exploderar av trycket som blir i lastrummet på planet så lägg varje burk i en plastpåse och sen ner med dom i typ GB-glassburkar med lite papper imellan...så skulle en burk gå sönder så kan han äta de andra utan risk för glas i maten. Det hände faktiskt oss att den ena burken exploderade så vi är glada att vi hade dom så.Ta med massor av kex/råån, mitt tips definitivt!!!
    så ska jag göra då. vill ju inte ha mat på kläderna
  • Prinsessan Zelda

jag får inga pengar

Isabel går riktigt bra nu när hon håller bara i ena handen, som stöd liksom. men hon är inte ritkigt redo att släppa taget helt än. tror nog hon går innan hon blir 1 men man kan ju aldrig veta. Inte för att det spelar så stor roll ändå

• Prinsessan Zelda

kikar in lite snabbt. ska till Skansen och träffa L2K, Vallmar och LindaLennart idag. 

var imorse hos tandläkaren för jag har ont i en visdomstand, och det började bli infeterat under skinnfliken som ligger över tanden, blä. de skjöljde och hade sig, har ont som fan nu. men det är bara att proppa i sig alvedon och åka. 

hej svejs 

• Prinsessan Zelda
    Bebisnamn: Isabel
    Fyller 1 år den: 29 juli kl 10:05
    Vikt/längd, vet du det? 9350g och 72,5cm lång
    Vad har hen för storlek? stl 74
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper
    Kan hen gå? går längs bord och när hon håller i med en hand
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma och dä
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Isabel gillar mat, men det ska vara rätt smak och konsistens, och det varierar från dag till dag, he he.
    Burkmat eller hemlagat? mest hemlagad, burkmat när man ska iväg
    Ammar du och hur mycket i så fall? nej
    Hur många gånger sover hen på dagen? två
    Vilka tider sover hen på natten? 20-07
    Hur går nattningen till? välling, borsta tänder, läggs i sängen med napp och snutte och somnar själv.
    Var sover hen? i spjälsäng i eget rum
    Hur många tänder har hen? en på väg upp
    Skostorlek? 19
    Har hen ätit glass ännu? ja
    Har hen badat utomhus ännu? ja
    Är det dags för småsyskon än? nej
    Vad ska hen få på födelsedagen? vet ej
    Vad ska ni göra i sommar? till USA 2 veckor på lördag, hälsa på kompisar i Dalarna, Kolmården...
    Berätta några rader om din julibebis: Nästan alltid leende. Älskar att vara överallt där storebror är. lärt sig peka på saker hon vill ha och hon vet vad hon vill ha
  • Prinsessan Zelda

är inte heller så mycket för metoder. jag gör vad som känns bra för både mig och barnet. Adam har lärt sig somna själv rätt nyligen och Isabel gjorde det nästan från början.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2