Inlägg från: Mammelutten |Visa alla inlägg
  • Mammelutten

... Född: Juli 2007 ... 2

Hej tjejer!Glad
    Längesen jag skrev nu, men är inne och läser dagligen.

MissHeaven skrev 2008-06-09 14:34:55 följande:
    Här hemma är det lite jobbigt just nu. Caspian har fått ganska hög feber och är kanongnällig. Det konstiga är att han inte verkar sjuk annars förutom lite snorig, men han gråter så där hysteriskt ibland så han måste ha riktigt ont någonstans. Har försökt kolla tänderna och jag tycker mig se att den första framtanden i överkäken är precis på gång - så jag antar att det är det. Min sambo jobbar och jag får typ inte ens gå på toaletten utan att Caspian ska sitta i mitt knä. Lämnar jag rummet så stortjuter han (värre än vanligt).
    Har det så här hemma med! *räcker upp handen* Sessan har två tänder på g i överkäken, har haft lite feber idag och är såå gnällig/ledsen mest hela tiden. Stackarn...
  • Mammelutten
    jennsans skrev 2008-06-17 06:49:04 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-16 23:00:22 följande: han orkade saker igår kväll.. sovit lite bättre idag men nu verkar han inte vilja äta något.. fick i han 2 skedar gröt.. o vill inte ha flskan.. får testa snart igen.. han åt senast vid midnatt så inte så länge än.. igår tror jag dock han va så trött pga febern.. jag skulle då va helt slut med 39 graders feber.. dessutom när alvedonet inte tog ner den så mycket.. hade 38.7 idag så lite bättre än igår.. var dock nere på 37.9 i natt innan alvedonen då (gav då han gnällde så har troligtvis ont någonstans)kan man få 39 graders feber av tänder?
    Min sessa hade feber förra veckan, troligen pga tänder (ja, jag vet att dom säger att man INTE får feber av tänderna, men att tänderna "passar på" att komma i samband med feber) Anyway... hon hade nästan 40 grader vid några tillfällen. Å nu är bägge framtänderna i överkäken på väg att spricka igenom. Så jag tror att man kan ha det! Hoppas det snart ger med sig så sonen mår bättre!

Hej förresten tjejer!
  • Mammelutten
    jennsans skrev 2008-06-17 07:36:31 följande:
    he he o vem kan bevisa vad som kommer av vad? ok.. låter kanske som det är fler på väg här då för bokstavligen rinner ur munnen vilket de inte gjort vid de 4 första tänderna.. ja ja får se hur dagen utvecklar sig.. idag sover han inte bara iaf
    Håller med!
  • Mammelutten

Vill bara önska alla Glad Midsommar!!

• Mammelutten
    Donna69 skrev 2008-06-24 10:31:42 följande:
    va fasen köper man i doppresent??nåt kul.....nyttigt...användbart.....fick en inbjudan idag.
    Varför inte en personlig sagobok? En kul, lite annorlunda och uppskattad grej!
    http://www.unikabarn.se/index.php?osCsid=96f445af685805b8337c8394cd79e254

Angående diskussionen om försäkringsbolag så delar jag uppfattningen om TH som de flesta av er. Iom att sessan hade ryckningar vid några tillfällen när hon var ca en vecka gammal (läkare bedömde det som en omognad i hjärnan, men normalt) så blev vi inte godkända där... Så nu har vi Skandia istället! (konstigt hur olika de måste göra sina bedömningar, Skandia har ju också hälsodeklaration)
  • Mammelutten

Hej tjejer! Här kommer ett litet gästspel från lilla mig

Ett stort GRATTIS till alla födelsedagsbarn, både som har fyllt o som fyller idag!Glad
    By the way, är det nån mer än jag som får lite "knyt i magen" när jag tänker på hur jäkla fort det här året har gått..??! Och det lär väl inte gå saktare i fortsättningen hellerHemlis

Grattis till körkort BeckahSkrattande

Grattis till kommande giftermål Jonali

Hoppas det är  på g för mammab

Hmmm, har jag glömt att kommentera nån/nåt..? Säkert, å då ber jag om ursäkt för det!

• Mammelutten
    Lindisen81 skrev 2008-07-09 07:35:57 följande:
     och är bara såååå fin min lilla bebis. men... sååå fort tiden gått!! min lilla bebis, är det nu mitt lilla barn?!?!
    Precis så känner jag med! Skrev här om det häromdan, känns som tiden går lite för fort ibland - fattar inte vart det här året tagit vägen!Förvånad
  • Mammelutten

Morgens!

Idag fyller min sessa 1 år!!!Kyss
    I fredags ställde hon sig själv för första gången, och har sen gjort det lite då o då. I söndags tog hon några pyttesteg, försökte det en gång igår igen. Vi får väl se om hon sparat sig till den stora dagen idag!Flört

Hoppas allt är bra med alla, och krya på dig Jennsans!

• Mammelutten
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-14 21:00:01 följande:
    jag kommer må skit imorgon!!var ute och joggade idag, 40 min, och jag har redan ont som fan i benen. det var ca 2 år sen jag sprang sist. kändes jättebra, för jag orkade mer än jag trodde men det kommer göra oooont!!!behövde bara klaga lite
    Vad hurtigt!
    Själv har jag bara moffat godsaker hela förra veckan o i helgen då vi hade flera firanden av sessan, känner mig som(=är) värsta svullan nu
  • Mammelutten
    Vickyb skrev 2008-07-16 15:30:34 följande:
    jag har kanske fått en LÄGENHET!!! Jag är så glaaaaad!! Får förhoppningsvis reda på det på fredag.. och jag hoppas verkligen att jag får den.. är i ett sådant stort behov av den nu. Jag behöver lite hjälp och stöttning.. jag vet inte alls hur jag kommer att ta det med seperationen.. men nu ser jag bara en ljus sida av den.. Jag vet att jag inte varit så mkt här.. men det är pg av depressionen.. har varken haft lust eller ork..
    Även jag håller tummarna för dig Kram!

Återigen, ett stort grattis till alla födelsedagsbarn som fyllt och ska fylla
  • Mammelutten

Igår gick vår sessa för första gången, var överlycklig! (å vi med ) Hon har även struttat fram lite försiktigt några ggr idag, så nu har det nog lossnat.

För övrigt var vi på ettårskontrollen idag; hon väger 11,6 kg och är 77,5 cm lång - redig tös!

Kram till födelsedagsbarn, och till alla som vill ha o behöver!

• Mammelutten
    Anns krypin skrev 2008-07-17 21:42:21 följande:
    Men så hääärligt att gå blir lite rörd liksom SÅ kul att få se barnen gå för första gången..
    Ja man blir verkligen glad i mammahjärtat!
    Anns krypin skrev 2008-07-17 21:45:09 följande:
    Vill bara säga att NU ikväll äre 1 år sen jag las in på Eskilstuna för akuthavandeskapsförgiftning har kännt i dagarna nu att ja vart nere å sååå, då kom ja å tänka på det som hänt mej å Johanna för ett år sen idag,,vill aldrig uppleva det igen usch ryser i hela kroppen, som imorron för ett år sen fick ja reda på att min bebis i magen inte mådde bra nää fyyy orkar inte skriva om det tårarna bara rinner.. hoppar ut nu , går ut me hunden å sen opp å sover...Ta hand om er alla nu Stooor kram
    Usch, förstår att det väcker minnen... Kram!
    mrsbygg skrev 2008-07-17 21:42:46 följande:
    skumma värkar..sitter å klockar lite började med att d kom med 9-10min mellanrum å höll i sig 45sek-1min..nu drygt 1h senare så är det ungefär 4-6min mellan å håller i sig 50 sek ungefär..kan d inte bli regelbundet bara!
    Hoppas det är på g nu!
  • Mammelutten

Grattis till nya familjemedlemmen, mammab!!!

jelikan skrev 2008-07-18 12:37:41 följande:
    Bara för att jag och sambon skall ut i morgon och roa oss så skall min mens sätta igång.Så jädrans typiskt. Har inte haft det sedan sep förra året och nu måste den komma.
    Ja, tant röd behagar ofta komma när hon är som minst välkommen...

Förresten, hej alla tjejer o trevlig helg på er!
  • Mammelutten

Grattis till Inez o Elias

Vos skrev 2008-07-21 16:43:03 följande:
    hihi, ja han har ju inte fyllt ett än...Vi var på ettårskontrollen i onsdags.Vi har ju typ tre veckor mellan våra så dom väger väl ungefär samma då om man drar ett genomsnittMen så lång som Eskil är han inte.Där vinner duJag ver helt säker på att Robin var den enda över 12 kilo.Kanske finns mer här men just nu vet jag bara Robin och EskilVåra stora killar
    Å jag har nog största tjejen här tror jag, var på ettårskontrollen förra veckan och då vägde hon 11,6 kg och var 77,5 cm lång
  • Mammelutten

Morrn, nu var det längesen jag kommenterade nåt här...Generad Hoppas allt är bra med alla!

Mjukis: Grattis till titeln fru!

Pussel: Grattis till plusset!

solstraalen skrev 2008-08-11 06:59:45 följande:
    Ni som har barn som sover ca 10 timmar per natt, hur ser deras sömn ut dagtid?Å ni som har dessa nästan 12timmarsbarn, hur sover era dagtid?Lägg gärna till om ni har rutiner, typ att dom alltid lägger sig vid 19.30 å vaknar 07.30 osv och sovtid på dagen
    Min tjej sover ung 10 timmar per natt (somnar oftast mellan 19-19.30 o vaknar mellan 05-06) - på dagen sover hon oftast en gång nuförtiden (brukar bli mellan 1-1,5 timme men ibland 2), brukar då lägga sig vid 10-10.30.
    Jobbigt ni har det!
  • Mammelutten
    Beckah82 skrev 2008-08-11 11:23:12 följande:
    Får jag presentera Alvins ettårsfoto? jag är sååååååååååååååå nöjd! Ska skickas p¨å förstoring 50x70 för en sån har jag på Victor Hade inte råd med fotograf så jag har fotat själv.
    Vilket fint kort!
  • Mammelutten
    L2K skrev 2008-08-11 12:29:39 följande:
    En liten fråga till er andra?När ska ni börja jobba/ började ni jobba?Börjar känna mig ensam hemma på heltid till juli07-barn.
    Jag börjar jobba 1 september, då ska sambon vara hemma i två månader innan det är dags för sessan att börja på dagis!
    misan84 skrev 2008-08-11 12:47:30 följande:
    igår kväll var jag uppe o lämnade min bil vid bilaffären här hemma för den skulle på service idag.... Kollade noga så jag låste o la nyckeln i deras nyckellåda... Idag på morgonen väcktes min sambo att bilfirman ringde o frågade var vår bil var, om vi inte hade lämnat den... Det visade sig att vår bil är STULEN dem hade lyckats fiska upp nyckeln tydligen o sen ta den:( En audi combi -08 var det Snacka om att man blir lessen...... O bara tanken att där i ligger hampes resesäng, nya kavat skor och BILBARNSTOLEN!!!! fan säger jag bara.. Vill gräva ner mig...
    Neej, hur otur får man ha?!Skrikandes Stackars er...
  • Mammelutten
    solstraalen skrev 2008-08-13 06:50:14 följande:
    Josef var vaken 06.10 - 19.30 igår å därimellan sov han 1h20min på dagis och GISSA! Han sov iaf 11 timmar inatt *woooho*
    Vad skönt!
    Trist med besvär med fialottan (kul ord för det, förresten )...
  • Mammelutten
    Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
    Sols Josef Aug-08
    Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
    Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
    Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
    Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
    JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8

Planerad start för barnomsorg:
    Theo Jan -09 (Ur och skur)
    Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
    Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
    Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
    Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
    Rullis Molly Aug-08
    Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
    H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
    Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09
    Mammelutten's Julia: nov -08 (dagis)
  • Mammelutten

Mäh, bägge två samtidigt

Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
    Sols Josef Aug-08
    Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
    Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
    Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
    Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
    JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8
    zandrisens Mick, Aug-08 (fri-förskola) 18/8

Planerad start för barnomsorg:
    Theo Jan -09 (Ur och skur)
    Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
    Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
    Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
    Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
    Rullis Molly Aug-08
    Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
    H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
    Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09
    Mammelutten's Julia: nov -08 (dagis)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2