... Född: Juli 2007 ... 2
vickyb: snyggt!
vickyb: snyggt!
Grattis Melvin!
Idag blir jag gräsänka i en vecka, så då kommer jag kanska hänga här lite mer, var länge sedan jag skrev något här ju...minns ni mig överhuvudtaget?
beckah, kollade dina förra badbilder, så hääärlig lillen var i pappas skor!
Julia på ettårskollen var exakt 11 kilo, 77 cm lång och 46 i huvudmått. Det var jobbigt efter sprutan den här gången, hon var röd och öm på låret i två-tre dagar och hade feber.
Beckah, blir så sugen på att åka till Gekås...
Hur mycket pengar lade du ut, allt som allt? Ska man spara ihop några tusenlappar, finns det mycket fint och i bra kvalité, eller blir det som att man köper för att det finns så mycket?
Julia har 74/80, 21-22 i skor...vad köper ni för storlek på vinterkläderna?? Jag vet inte alltså, det är ju jobbigt att ha en för stor overall liksom, men om hon växer ur 80 till hösten - det vet jag ju inte...??
Helena; Julia har olika på sig, när det var sådär varmt för nån vecka sen hade hon ett bodylinne på sig bara. Nu har hon en sån där helpyjamas, hon lägger sig alltid uppepå täcket när hon ska sova så det blir för kallt annars nu. Vi har det rätt kallt, exakt gradantal vet jag inte...
Tack för svar om storlek på overall, kanske får bli en 86a då...? Hon har dock jämt varit mindre i storlekarna än vad affärerna "säger" att hon ska vara. 74 skulle man ju ha upp till 9 månader, 80 upp till 12. Hon har ju 74 i det mesta fortfarande och hon är 13 månader nu.
Vilken diskussion det blev med måtten, vad roligt!
Då kan man jämföra sig lite med andra mammor istället för att jämföra sig med sina små 20+ vältränade singel-utan barn-vänner.
Jag:
166 lång
62,5 kilo (11,5 kilos viktnedgång sedan i mars - wohoo! Vill ned under 60
)
Storlek 36 i kläder
38/39 i skor
70E i BH
36 i kläder
solstraalen, jag tror det som gäller är maxdosen för respektive läkemedel. Dvs om det är 3 ipren/dag och 4 alvedon/dag så kan du växla men max ge 3 ipren och 4 alvedon per dygn (det är ju maxdosen för vuxna 1200 gr ämnet i ipren och 4000 gr ämnet i alvedon, hur mycket det är för de små vet jag inte)...hoppas verkligen att han mår bättre snart. Har ni något nummer ni kan ringa och snabbt få hjälp annars?
Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
Sols Josef Aug-08
Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8
zandrisens Mick, Aug-08 (fri-förskola) 18/8
Jelikans Tore aug-08 (vanligt dagis)
Planerad start för barnomsorg:
Theo Jan -09 (Ur och skur)
Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
Rullis Molly Aug-08
Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09
Mammelutten's Julia: nov -08 (dagis)
Annki72, Lilly, tidigast vid 3 års ålder (tidgare om jag byter jobb
Jessys, Charlie: Blir hemma till åtm 3års ålder med mamma och lillesyskon.
Prinsessan Zeldas Isabel: jan 09, vet ej vart än, hoppas på samma som Adam (ur och skur)
Bellyboos Julia: jan 09, ev endast på 40% (hoppas på det) vet inte vart än. Lite småpanik...
Misan84; Jag vet inte nåt om det där...borde nog koll upp det själv också!
Jag skulle vilja ha Julia hemma längre, men vill så desperat få upp min SGI som gör att jag ligger på minimibeloppet...iofs vet jag inte om det funkar att få upp den (SGIn alltså
) om jag jobbar 60% som jag kommer göra från 2 sept
vill vara hemma meeeeer. Och samtidigt jobba. Hmmm...nån som har en lösning på den ekvationen??
06.00/08.00 (varierar där emellan) Vaknar, har bajsat och får ny blöja
06.30/08.15 Frukost: Barngröt, mjölk, macka, ev frukt. Efter frukosten borstar vi hennes tänder och tar på kläder.
08.00/09.00 Bajsar, får ny blöja
10.30-12.00 Här nånstans sover Julia en timma ungefär
12:00 Lunch: Hemlagad mat/burkmat, mjölk, macka, ev frukt. Efter lunchen byter vi en blöja och tvättar av kladdet efter maten.
14:30-16.00 Här nånstans sover Julia en timma ungefär
16:30 Middag: Hemlagad mat/burkmat, mjölk, macka, ev frukt. Bajsar, får ny blöja.
19.00 Pyjamas på, välling. Ren blöja, tandborstning.
19.45-20.00 Godnatt till katterna, godnattvisa, Gud som haver barnen kär, somnar i sin egen säng efter godnattpuss.
Tror det stämmer på ett ungefär.
PIlliss
Inte klokt!! Fy vad läskigt!
Mammafrågor:
1.Vad tycker du mest om med ditt barn?
Klyschigt men ändå: ALLT. Kan inte specifiera vad jag tycker MEST om riktigt...
2.Hur många barn vill du ha när du blir stor?
Jag vet faktiskt inte. Två kanske? Tre? Får se när bebislängtan blir för svår att motstå igen...
3.Vad gillar du för musik?
Gillar det mesta som är väl utfört och inte för tillrättalagt och fixat i datorn, så det kan vara vilken musikstil som helst bara låten, artisten, musikerna, produktionen etc är bra.
4.Vilka TV-serier följer du?
Följer ingen slaviskt, men gillar när jag hamnar framför Ugly Betty, Lost, House, Desperate Housewifes, Idol, ok jag gillar rätt många serier, kan skriva många fler egentligen...
5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?
Jag jobbar som sånglärare, pianolärare, sångerska, pianist och som kyrkomusiker där jag leder ungdomskör, barnkörer och barn-musik-lek-grupper. Väldigt roligt!
Grattis Annki!
Prinsessan Zelda skrev 2008-08-29 10:42:14 följande:
Beckah, då tänker du att alla gör som du, men så är det uppenbarligen inte. Din tröja blev jättebra!
misan, gbgmorsan, milla med killar: Jag ser er!
veronicaq: Vad kul, hoppas du hittar nåt snyggt som du vill ha...eller förresten det kanske inte är det du ska dit för?
prinsessanzelda: har ingen erfarenhet av att sälja på blocket och tradera så där kan jag inte tipsa om nåt tyvärr...