Inlägg från: MissHeaven |Visa alla inlägg
  • MissHeaven

... Född: Juli 2007 ... 2

jag gör också det, köpte ACO som skulle vara bra enligt test. Men nu stod det i tidningen att zinkoxid inte är bra, så det känns ju inget kul!

• MissHeaven

grattis zandrisen! jag har också 4 mån kvar, imorgon faktiskt.

Min sambo har bokat resa för sig och Caspian själva i höst. De ska åka över veckan medan jag jobbar. Till Budapest.

Sedan kan jag berätta att min son ska på sitt första jobb om två veckor! (Att arbeta är karaktärsdanande eller hur!)
    Han och hans pappa ska vara statister i en film nämligen! Daniel anmälde sig på en hemsida för länge sedan och så ringde de och frågade. Han sa att han inte kunde för att han var pappaledig och då tyckte de att han skulle ta med Caspian också.

Och filmen? Nej inte sagan om ringen utan "Vi hade iallafall tur med vädret 2"... hmmm lär ju bli TOTALT sågad har jag en känsla av... men lite kul ändå!

• MissHeaven

jag vill också veta när pengarna kommer!

• MissHeaven

jag har inte fått mina pengar men däremot lagt ut 1200:- på tandläkaren och frisören... så nu är det tomt på kontot!

• MissHeaven

joho jag hade visst fått dem! Skönt!

• MissHeaven

Frågeformulär

Bebisnamn: Caspian

Fyller 1 år den: 6 juli

Vikt/längd, vet du det? gissar på ca 10 kg och 75 cm.

Vad har hen för storlek? 74-80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper

Kan hen gå? ja!

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma och ba (pappa), resten är mest egenpåhittade ljud och joller, men han förstår mycket.

Mat, går det bra? nemas problemas, han äter inga jätteportioner men äter allt så länge det inte är för stora bitar.

Hur mycket? 3/4 burk ca, eller 2 muffinsformar med hemlagat.

Favoriter? det mesta.

Burkmat eller hemlagat? både och.

Ammar du och hur mycket i så fall? en gång per dygn men inatt blev det inget så det kanske är dags att sluta.

Hur många gånger sover hen på dagen? 2.

Vilka tider sover hen på natten? 20-08

Hur går nattningen till? pyamas och ren blöja, sedan välling och så får han somna i sin säng i sitt rum. Jag är kvar i rummet tills han somnar (ajabaja enligt pampers nyhetsbrev) annars får han total panik.

Var sover hen? I sin säng, oftast vaknar han till vid 4-5 på morgonen och vill komma över till oss.

Hur många tänder har hen? 3 i nederkäken och troligen inga där uppe än.

Skostorlek? 19-20

Har hen ätit glass ännu? nej

Har hen badat utomhus ännu? i sin pool ja, i havet/sjö - nej.

Är det dags för småsyskon än? Nej

Vad ska hen få på födelsedagen? Vet inte! Men vi tänker nog plantera ett träd för honom i trädgården.

Vad ska ni göra i sommar? Vet inte! Inga planer än.

Berätta några rader om din julibebis:
    En aktiv, charmig och nyfiken kille som kräver en del uppmärksamhet men om han får det så är han för det mesta nöjd och glad. Man ska helst sitta eller ligga bredvid UTAN ATT GÖRA NÅGOT. Har man något i händerna ska han ha det. Vill vara med hela tiden. Man får inte lämna rummet och försvinna utom synhåll - då blir han arg!

Nya favoriten förutom gungan är sandlådan (helst slabba med vatten i) men han tycker inte om att krypa i gräset, då försöker han ta sig fram med händer och fötter (gå är för svårt, vi har sluttande tomt).

• MissHeaven

haloumi är min favorit!

zandrisen: det har hänt här med någon kväll att caspian åt upp all sin välling så jag provade att ge en dl till, ifall han var mera hungrig... och han åt nästan allt men spydde upp det i sängen en kvart senare.

Trodde faktiskt att han skulle stoppa när han var lagom mätt men icke.

• MissHeaven

Här hemma är det lite jobbigt just nu. Caspian har fått ganska hög feber och är kanongnällig. Det konstiga är att han inte verkar sjuk annars förutom lite snorig, men han gråter så där hysteriskt ibland så han måste ha riktigt ont någonstans. Har försökt kolla tänderna och jag tycker mig se att den första framtanden i överkäken är precis på gång - så jag antar att det är det. Min sambo jobbar och jag får typ inte ens gå på toaletten utan att Caspian ska sitta i mitt knä. Lämnar jag rummet så stortjuter han (värre än vanligt).

• MissHeaven

*Vinkar hej men har inte tid att skriva

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2