... Född: Juli 2007 ... 2
grattis zandrisen =)
grattis zandrisen =)
vart knasigt klistrar in igen
FrågeformulärBebisnamn: Alexander
Fyller 1 år den: 19/6 16.27 (om bara 2 veckor ca.. vart tog tiden vägen?)
Vikt/längd, vet du det? för två månader sedan var det 11.2 kg och 77, 5 lång (tror jag) 1års kontroll den 12/6.
Vad har hen för storlek? 86
Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper sedan en vecka tillbaka ca. ålar har han gjort bra länge 080223 enl anteckningar.
Kan hen gå? nej (eller kan gå när vi håller i händerna och lite stappligt med en hand men inte själv)
Har hen sagt något ord och vilka i så fall? nej
Mat, går det bra?mat går kanon
Hur mycket?1 barnmatsburk åt gången, kan även få i sig massa frukt efter (1 hel banan tex händer dock inte så ofta att jag ger så mycket)
Favoriter? min köttfärslimpa o potatis.. annars pasta.
Burkmat eller hemlagat? mest burkmat men även lite hemlagat
Ammar du och hur mycket i så fall? nej
Hur många gånger sover hen på dagen? 2-4 mestadels 3.
Vilka tider sover hen på natten? ca 21-05 får sen välling o så sover vi vidare till 7..
Hur går nattningen till? får gröt, byter blöja och får pyamas, sen somnar han antingen på oss eller så ligger vi med han i vår säng o somnar. sen lyfter vi oftast över honom till spjälsängen.
Var sover hen? i spjälsängen sen efter vällingen så hinner jag oftast somna innan jag hinner lyfta över honom så då myser vi i vår säng =)
Hur många tänder har hen? 3. fjärde på väg
Skostorlek? ingen aning faktiskt
Har hen ätit glass ännu? fått smaka nån tesked när vi ätit någon gång
Har hen badat utomhus ännu? nej
Är det dags för småsyskon än? nej kämpar med vikten just nu och får inte bli gravid
Vad ska hen få på födelsedagen? inte kommit på än.. men ska önska en lekmatta, xylofon och solskyddsdräkt
Vad ska ni göra i sommar? ta det lugnt o så va med mormor i sommarstugan
Berätta några rader om din julibebis: riktig busunge som ganska ofta är väldigt gnällig dock har han sina ljusa stunder ibland =)
kille med glimten i ögonen som älskar o busa =)vet vart nallens näsa är, hunden, lampan och klockan hittar han också.
min mini kille som inte är så liten längre =) för övrigt fått riktigt fart på krypningen nu
läste också mammab:s inlägg som ett skämt. o ser det absolut inte som ett bråk!
undrar faktiskt vem som skapar trist stämning..
(antagligen jag då jag ens kommenterar detta men kan faktiskt inte hålla käft denna gång)
sett mammab här tidigare o skrivit saker
det var lite skrattretande igår. Alexander har blivit mycket stadigare nu och stod liten stund själv igår.. tog fram gåvagnen (som han tidigare älskade o gå med) nu stod han bara vid den och börja den åka lite frammåt så satte han sig ner ville inte alls gå haha
Prinsessan Zelda skrev 2008-06-09 15:33:04 följande:
solstraalen och lindisen: missuppfattade ni inte varandra eller är det jag som missuppfattat allt?? lät som lindisen pratade om viktoperation och sol tror jag pratar om platikoperation.. eller??
här har vi haft trasig dator.. tur man har liten kunnig karl i huset så han kunde lösa det med en gammal dator =) (plockat ihop delar alltså)