• tacky

... Född: Juli 2007 ... 2

wäää. inga pengar på mitt konto. hade 72 öre när jag kollade.. lär väl blivit nåt fel så jag får utbetalningskort nångång i höst som vanligt.

hej förresten! trevligt med ny tråd.

angående gåendet har hon kunnat gå en månad, men inte vågat riktigt förrän nu. nu VILL hon verkligen och ställer sig upp hela tiden och börjar stappla iväg. 11 månader nu, fan vad tiden går fort. hon pladdrar hela tiden men det är inte mycket ord direkt. mamma, pappa och jaja (maja?) använder hon mest. och så gör hon världens roligaste r-ljud. rullar på riktiga r som en ringsignal.

• tacky

Bebisnamn: Madison

Fyller 1 år den: 30 juni

Vikt/längd, vet du det? vikt typ 11 kg, längd 72 cm

Vad har hen för storlek? 80-86

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? kryper

Kan hen gå? japp

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? ma-ma, pa-pa och ja-ja (maja) och n-da (linda)

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? lax är favoriten. annars mest förtjust i mellanmål typ yoghurt, macka, gröt

Burkmat eller hemlagat? hon vägrar burk, tyvärr.

Ammar du och hur mycket i så fall? jesus christ, nej

Hur många gånger sover hen på dagen? oftast 2

Vilka tider sover hen på natten? 20(-22) till 7(-8)

Hur går nattningen till? välling i soffan, borstning (när vi minns...) och sen nattas hon i famnen en stund och läggs i sin säng.

Var sover hen? sin säng i vårt rum. hon vaknar oftast på natten och sover vidare eller brottas med oss i vår säng.

Hur många tänder har hen? 8

Skostorlek? 21

Har hen ätit glass ännu? o ja! och tårta och allt möjligt onyttigt och sött.

Har hen badat utomhus ännu? i pool

Är det dags för småsyskon än? hon är ett småsyskon, några egna kommer hon inte få.

Vad ska hen få på födelsedagen? har ingen aning..

Vad ska ni göra i sommar? mysa i trädgården när den är färdig. eventuellt öland.

Berätta några rader om din julibebis: supersocial, lättsam, vild och galen. nästan alltid glad, nyfiken. charmknutta galore.

• tacky

hej alla. idag tar lillsyrran studenten, så jag sitter påklädd och fin och väntar på att min bror ska komma och hämta om en timma. suck. hatar att vänta, speciellt i finkläder. nån mer än jag som ALLTID blir svettig i ansiktet när man ska göra nåt. rinnande smink som är så snyggt. och madi väntar jag med att klä på till sista sekunden. sen får jag väl ta ett kort, för hon har en förmåga att skita ner sig...

kramar. ha en underbar dag!

• tacky

någon som vet vilket bmi som räknas som undervikt på ett barn i 5-6årsåldern? har googlat och googlat men hittar egentligen bara information om övervikt. är lite orolig för min maja, hon är så spinkig och jag tycker hon verkar trött också. dålig på att äta är hon också...

• tacky

tack för svaren

nu har madison börjat gå mer än vad hon kryper. det har bara smällt till den här veckan. är helimpad av henne när hon stapplar runt här hemma. såååå sööööt.

• tacky

bläk. maja hade dålig aptit idag med, vill inte äta alls. så visade det sig när jag nattade henne nyss att hon har feber. 39,1. och har varit på djurparken hela dagen. trött stackarn.

känner mig lite orolig för henne, bara en känsla av att något är fel. men de där känslorna brukar ofta bara vara vanlig oro så jag orkar inte kontakta sjukvården bara för att få konstaterat att maja är frisk och jag är nojig.

tycker hon är tunn och grå, ledsen ofta och har dålig aptit. huvudvärk ibland. är det typiskt 5-6-åringar?

• tacky

jelikan: söt tore!! madis dansmoves är mer sida till sida-gung och skakar på huvudet.

• tacky

pottning är säkert jättebra och så, men hur orkar ni? jag har fullt upp hela dagen ändå. puh.

• tacky

jag hajar!

alltså skulle vi inte kunna fixa en jättestor ettårsfest för våra småttingar som alla fyller 1 i den nära framtiden?! det vore ju askul. vi kan gå på djurparken på dagen och sen dricka drinkar på altanen på eftermiddagen, här i kolmården. vad säger ni?

• tacky

vi hade stor fest planerad med kompisar, men värdparet ligger inne på sjukhus med sonen igen så planerna hänger lite löst för tillfället :/ ser ut som det blir lite knytis här istället.

hur mår ni alla mammor? slutkörda såhär mot slutet av första året?

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2